مرغ ارزان شد/ گوشت قرمز در ریل افت قیمت

قیمت مرغ در بازار به کیلویی 12 هزار و 200 تومان کاهش یافته و گوشت قرمز هم در مدار کاهشی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت مرغ و گوشت قرمز در بازار روند کاهشی دارد. در روزهای گذشته قیمت مرغ در بازار افزایش یافت و از کیلویی 15 هزار تومان فراتر رفت، اما عرضه مرغ در بازار به حد کافی باعث کاهش قیمت شده است، به طوری که مرکز پشتیبانی امور دام، مرغ مازاد را از بازار جمع‌آوری می‌کند.

براساس این گزارش، قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار 12 هزار و 200 تومان به فروش می‌رود که کمتر از قیمتی است که برای تنظیم بازار شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌کند.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم مرغ مازاد در بازار 12 هزار و 700 تومان خریداری می‌شود.

دلیل ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ، تنظیم قیمت بازار است. ستاد تنظیم بازار هم روز گذشته مصوب کرده که این شرکت روزانه 500 تن مرغ مازاد را از بازار خریداری کند.

ستاد تنظیم بازار به منظور حمایت از تولید داخلی، شرکت پشتیبانی امور دام را مکلف کرد تا نسبت به خرید مرغ مازاد از مرغداران اقدام کند.

بر اساس این مصوبه، مقرر شده تا در مرحله اول شرکت پشتیبانی امور دام، تا سقف روزانه ۵۰۰ تن مرغ مازاد را خریداری کرده که البته این سقف، قابلیت افزایش تا سطح ۱۰۰۰ تن را هم دارد.

تأمین نهاده‌های دامی از عوامل مؤثر در کاهش قیمت مرغ بوده است، چرا که خوراک دام و طیور 70 درصد در قیمت تولید گوشت و محصولات پروتئینی نقش دارد.

سایر قسمت‌های مرغ در بازار تهران نیز به این شرح است: هر کیلوگرم ران مرغ 10 هزار و 700 تومان، سینه مرغ 14 هزار و 200 تومان، سینه کبابی 21 هزار و 500 تومان، فیله مرغ 25 هزار و 500 تومان، کتف و بال 13 هزار تومان، گردن مرغ 4 هزار تومان، دل مرغ 7 هزار تومان، پای مرغ 5 هزار و 500 تومان، سنگدان مرغ 5 هزار و 500 توان، جگر مرغ 2 هزار و 500 تومان.

میل به کاهش قیمت گوشت قرمز

در بازار تهران هر کیلو ران و دست گوشت گوساله کیلویی 86 هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله 83 هزار تومان و گوشت چرخ کرده گوساله 70 هزار تومان و گوشت منجمد 52 هزار و 800 تومان به فروش می‌رود.

قیمت گوشت در اواخر امسال که تا کیلویی بیش از 100 هزار تومان افزایش یافته بود، روند کاهشی خود را قیمت 86 هزار تومان طی کرده است.

تولیدکنندگان دام سنگین می‌گویند، تولید بالا است و عرضه آن در بازار در روزهای آتی قیمت را کاهش خواهد داد. آنها پیش‌بینی کاهش قیمت تا کیلویی 65 هزار تومان را نیز داشته‌اند.

ماهی قزل آلا کیلویی 25 هزار و 500 تومان

هر کیلوگرم ماهی قزل‌آلا 25 هزار و 500 تومان به فروش می‌رود. ماهی تیلاپیا هم که روزهای گذشته به قیمت 57 هزار تومان رسیده بود، به کیلویی 54 هزار و 800 تومان به فروش می‌رود. تیلاپیا ماهی وارداتی و مهاجم است اما اخیراً سازمان شیلات برای چهار استانی که به آبهای آزاد و دریا راه ندارند، مجوز تولید و پرورش تیلاپیا را داده است. برخی به تولید ماهی تیلاپیا در داخل انتقاد دارند و می‌گویند تبعات زیست‌محیطی دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029018

وب گردی

وب گردی