انتقال ۱۶۰ تن دارو به عراق/ راه‌اندازی ۶۰ پایگاه درمانی در مسیر اربعین

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به راه‌اندازی ۶۰ پایگاه درمانی در عراق هم‌زمان با ایام اربعین، گفت: امروز ۱۶۰ تن دارو برای تجهیز مراکز درمانی به عراق منتقل می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدتقی حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به انتقال دارو و تجهیزات پزشکی به عراق گفت: امروز مصادف با اول ماه صفر برای تجهیز درمانی و پزشکی زائران اربعین، ۱۶۰ تن دارو به عراق منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی و دارویی با ۱۸ تریلی به عراق منتقل می‌شود، افزود: این تجهیزات در مناطقی که زائران اربعین حضور دارند، توزیع خواهد شد.

حلی‌ساز با اشاره به اینکه بیشتر مراکز درمانی در نجف، کربلا و حدفاصل این دو شهر است، گفت: مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا است، به همین دلیل بیشتر مراکز درمانی پیش‌بینی شده در این حدفاصل قرار دارد. البته پیش‌بینی شده تا در کاظمین و سامرا نیز این مراکز راه‌اندازی شده و به زائران خدمت‌رسانی کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از راه‌اندازی ۶۰ پایگاه درمانی خبر داد و گفت: تمامی خدمات ارائه شده به زائران اربعین به صورت رایگان خواهد بود ولی از زائران می‌خواهیم که برای جلوگیری از مشکلات در سامانه سماح نام‌نویسی کنند.

گفتنی است، امسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پزشک و کادر درمانی به صورت داوطلبانه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین به عراق اعزام می‌شوند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029024

وب گردی

وب گردی