ضرورت اجرای دقیق سند راهبردی فرهنگی و تربیتی در دانشگاه

مسئول نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان هرمزگان با تاکید بر حرکت جدی دانشگاه ها در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری گفت: اجرای دقیق سند راهبردی فرهنگی و تربیتی در دانشگاهها امری ضروری و الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین عباس تقوی مسئول نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان هرمزگان در دیدار خود با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: تداوم حرکت در مسیر انقلاب تنها راه ایستادگی در برابر دشمن است.

این مسئول از دانشگاه به عنوان مبدا تحول درحوزه های مختلف جامعه یاد کرد و گفت: دانشگاه باید با بکارگیری نیروی های خلاق و صاحب فکر بتواند با ایجاد تحول در جامعه و قرار دادن آن در مسیر رشد و توسعه نقش تاثیر گذاری در توسعه یافتگی کشور داشته باشد.

وی تقویت باورهای دینی در جوانان را از مسائل مهم دانست و عنوان کرد: تقویت اخلاق اسلامی و ترویج باور های دینی در بین جوانان از موارد مهمی است که باید با همدلی و همراهی خانواده ها و مسئولین در دانشگاه تحقق یابد.

مسئول نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان هرمزگان با تاکید بر بکارگیری استادان انقلابی ، مومن و متعهد در دانشگاه افزود: استادان دانشگاه باید هم رویکرد انقلابی و هم عملکرد انقلابی داشته باشند تا بتوانند در تربیت دانشجویان و جوانان انقلابی موفق عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس تقوی با بیان اینکه نباید از نیروی جوان جامعه غافل باشیم اظهار کرد: تربیت صحیح، حمایت و مشارکت دادن جوانان در اجرای برنامه های فرهنگی و تزریق نیروی انسانی توانمند با روحیه انقلابی در بطن جامعه از وظایف اصلی و مهم دانشگاه است.

این مسئول عنوان کرد: دانشگاه باید بتواند ارزش ها، نگرش ها و هنجارهای مورد نیاز جامعه و نسل های بعدی را در دانشجویان درونی کند و آنها را افرادی خلاق، نوآور، آینده نگر و با دیدی گسترده و در عین حال پایبند و حساس نسبت به منافع دینی کشور تربیت کند و مهارت های لازم را در آنها به وجود آورد.

در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با بیان اینکه امروز هیچ جهادی بالاتر از جهاد امید آفرینی در کشور نیست گفت: از آنجایی که دشمن به دنبال این است تا با نشان گرفتن فهم و ادراک ما جامعه اسلامی را با یاس و ناامیدی همراه سازد ، تلاش در جهت خنثی کردن نقشه شوم دشمن با امید آفرینی و بالا نگه داشتن اعتماد به نفس مردم بویژه جوانان از رسالت مهم دانشگاه محسوب می شود.

احسان کامرانی نهادینه کردن فرهنگ دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین دانشجویان از برنامه های این دانشگاه یاد کرد و افزود: تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی و فعالیت در چهارچوب سیاست های نظام و انقلاب از برنامه های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس واحد بندرعباس با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی با ظرفیت بالایی در استان هرمزگان است عنوان کرد: امکانات مناسب، زیر ساخت ها، تنوع رشته ها، هیات علمی مجرب و کارمندان پر تلاش ظرفیت هایی هستند که تا کنون در توسعه استان نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی در پایان همدلی و همراهی مسئولان با این دانشگاه خواستار شد و گفت: بدون تردید با همراهی مسئولان بویژه همکاران نهاد رهبری این دانشگاه با بهره گیری از منویات رهبری می تواند خدمات سازنده ای در راستای اعتلای نظام و انقلاب در گام دوم انقلاب ارائه دهد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029035

وب گردی

وب گردی