هدف از گرامیداشت دفاع مقدس، تبیین معارف و ارزش‌های انقلاب است

فرمانده دوران دفاع مقدس و از راویان ممتاز کشور گفت: هدف از گرامی‌داشت دفاع مقدس، تبیین معارف و یادآوری کردن ارزش های انقلاب به همگان است تا ما نیز بتوانیم به نوبه خود امتدادبخش این تعالیم باشیم.

به گزارش ایسکانیوز از واحد بوشهر، مجتبی واعظی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و راوی ممتاز کشور در نشست علمی تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با عنوان شکست حصر آبادان ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه در یک فضای کاملاً علمی گفت: هدف از گرامی‌داشت دفاع مقدس، تبیین معارف و یادآوری کردن ارزش های انقلاب به همگان است تا ما نیز بتوانیم به نوبه خود امتدادبخش این تعالیم باشیم.

واعظی با بیان این‌که دفاع مقدس را از ۳ منظر می‌توان روایت کرد، اظهار کرد: جغرافیای دفاع مقدس اولین منظر است. این که بدانیم دشمن تا کجا پیش‌روی کرد و قصد و هدفش از حمله نظامی به کشور به چه مناطقی بود.

وی افزود: منظر دوم تاریخ دفاع مقدس را روایت می‌کند تا بفهمیم که دشمنی که قصدش تمامیت ارضی کشور بود، چگونه در پشت دروازه خرمشهر اسیر مقاومت شد و منظر سوم که اساس کار است، اصل تبیین معارف است.

واعظی با بیان این‌که از این منظرها می‌توان عملیات شکست حصر آبادان را تعریف کرد، گفت: جغرافیای این عملیات، در آبادان بود و از منظر تاریخی می‌توان به فضای ملتهب کشور با بودن بنی‌صدر به‌عنوان رئیس جمهور اشاره کرد اما از منظر تبیین معارف، عملیات ثامن الائمه به‌عنوان نقطه عطف حرکت جدید در جنگ و اولین عملیات مشترک سپاه و ارتش، سرآغازی برای ۳ عملیات طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس بود.

وی با بیان این‌که فرآیند جنگ ۴ مرحله بود، تشریح کرد: اولین فرآیند تجاوز همه جانبه دشمن و اشغال خاک کشور تا حد توان، مرحله دوم بازپس گیری مناطق اشغال شده توسط رزمندگان سرافراز، سومین مرحله عملیات تعقیب و تنبیه دشمن در خاک خودش و فرآیند آخر، صدور قطع‌نامه ۵۸۹ بر اساس خواسته‌های ایران اسلامی.

واعظی در پایان با نقل خاطراتی از روزهای جنگ تحمیلی نتیجه عملیات شکست حصر آبادان را چنین برشمرد: آزاد سازی ۱۳۰ کیلومتر از خاک کشور، آزادسازی آبادان از محاصره، آزادسازی ۲ جاده مهم ارتباطی، انهدام نیرو و تجهیزات دشمن و بازتاب گسترده و غرورآفرین پیروزی این عملیات در مقابل تجهیزات و سلاح‌های متعدد که بیانگر این است که هرکس که به خدا توکل کند، خدا برای او کافی است.

انتهای پیام

کد خبر: 1029046

وب گردی

وب گردی