مصرف چای کیسه‌ای چه عوارضی دارد؟

​نتایج مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه مک‌گیل نشان می‌دهد که کیسه‌های چای و دمنوش در هنگام مصرف میلیاردها ذرات ریز پلاستیکی از خود آزاد می‌کنند که در مقایسه با انواع دیگر بسته‌ بندی‌های غذایی مقدار بسیار بالایی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بلومبرگ نوشت: وقتی یک چای کیسه‌ای درون ظرفی حاوی آب نزدیک به نقطه جوش قرار می‌گیرد ۱۱.۶میلیارد گرانول‌های میکروپلاستیکی و ۳.۱میلیارد نانوذره پلاستیکی از خود آزاد می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی در ماه اگوست اعلام کرد که ذرات ریز پلاستیکی که در بطری‌ها، کیسه‌ها و لوسیون‌های بدن وجود دارند به آب‌های سراسر جهان نفوذ می‌کنند. ریزگردهای پلاستیکی از فرسایش بقایای پلاستیکی بزرگ‌تر تولید می‌شوند که خطر جدی برای حیات جانوران دریایی به شمار می‌روند.

محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم‌های پاکسازی، لوسیون‌های بدن و خمیر دندان‌ها نیز حاوی ریزگردهای پلاستیکی هستند. ریزگردهای پلاستیکی در ۸۰ از منابع آب شیرین جهان، آب شهری و بطری‌‎های آب وجود دارند. هوا و محصولات غذایی نیز شامل ذرات پلاستیکی هستند.

بسیاری از دولت‌ها برای کاهش مصرف پلاستیک در محیط زیست اقداماتی انجام داده‌اند. اتحادیه اروپا نیز در حال وضع قانونی برای محدود کردن استفاده از میکروپلاستیک‌ها در محصولات آرایشی و شوینده است.

ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1029066

وب گردی

وب گردی