کنترل بهداشتی زائران اربعین در بازگشت از عراق/ارسال تجهیزات به عراق

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که زائران اربعین حسینی (ع) در زمان بازگشت از عراق در مرز خسروی کنترل بهداشتی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر صائب مدرسی گفت: این کنترل های بهداشتی به منظور جلوگیری از ورود بیماری های واگیردار از طریق زائران به کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه تیم های ویژه پزشکی از هم اکنون در حال استقرار در مرز خسروی هستند، گفت: این تیم ها مجهز به تجهیزات پیشرفته ای همچون تب سنج های لیزری هستند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک اقدام های لازم را انجام دهند.

به گفته رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در صورت مشاهده افراد مشکوک به بیماری به سرعت از آنها نمونه برداری و اقدام های لازم انجام می‌شود.

تاکنون ۱۵۰ متقاضی برای برپایی موکب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی (ع) اعلام آمادگی کرده اند

بیمارستان‌های کرمانشاه در حالت آماده‌باش هستند

مدرسی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با تمهیدات در نظر گرفته شده برای تردد زائران اربعین حسینی گفت: بیمارستان‌های استان کرمانشاه به منظور خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در حالت آماده‌باش هستند و ۲۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت اضافه برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 100 دستگاه آمبولانس در طول مسیر به زائران اربعین حسینی خدمات دهی می کنند، گفت: علاوه بر این آمبولانس ها، ۲ فروند بالگرد اورژانس هوایی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و چندین فروند موتور آمبولانس هم در مسیر تردد زائران اربعین حسینی حضور دارند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه محل تمرکز خدمات بهداشتی را اطراف پایانه مرز خسروی دانست و گفت: از سه راهی نصرآباد تا پایانه خسروی ۱۲ ایستگاه بهداشتی و درمانی برپا خواهد شد.

مدرسی با بیان اینکه ۱۳ درمانگاه در مسیر زائران اربعین حسینی به زائران خدمات دهی می کنند، افزود: علاوه بر مسیر مرز خسروی در مسیر منتهی به استان ایلام و مرز مهران نیز خدمات بهداشتی ارائه می شود.

۱۵ موکب در خاک عراق و ۱۳۵ موکب نیز از کنگاور تا مرز خسروی برپا خواهند شد

به گفته وی، ۴۰۰ نیروی ستادی و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه در تردد زائران اربعین حسینی به آنها خدمات دهی خواهند کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه ۲ بیمارستان صحرایی در مرز خسروی مستقر می کند، گفت: بعد از گیت های کنترل پاسپورت نیز یک تیم پزشکی مستقر خواهیم کرد.

ارسال تجهیزات به عراق

معاون بهداشتی وزیر بهداشت هم به همکاری این وزارتخانه با کشور عراق اشاره کرد و گفت: امسال آمبولانس و دیگر تجهیزات مورد نیاز را از طریق هلال احمر برای امدادرسانی به زائران اربعین حسینی راهی عراق می‌کنیم.

دکتر «علیرضا رئیسی» افزود: علاوه بر بیمارستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و دیگر بیمارستان‌های شهر کرمانشاه، سه بیمارستان صحرایی نیز در غرب استان برای تامین سلامت زائران اربعین راه‌اندازی می‌شود.

وی به بحث دارو پرداخت و گفت: برای اربعین در رابطه با دارو هیچ کمبودی نداریم و تمام پیش‌بینی های لازم در این زمینه انجام شده است.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات دهی به زائران در قالب موکب ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر ماه برنامه ریزی شده است.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

100 دستگاه آمبولانس در طول مسیر به زائران اربعین حسینی خدمات دهی می کنند علاوه بر این آمبولانس ها، ۲ فروند بالگرد اورژانس هوایی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و چندین فروند موتور آمبولانس هم در مسیر تردد زائران اربعین حسینی حضور دارند

خسروی برای تردد زائران کاملا آماده است

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز در گفت وگو با ایرنا به فراهم بودن امکانات در مرز خسروی برای تردد زائران اشاره و عنوان کرد: مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) کاملا آماده است و مردم می‌توانند برای سفر به کربلای معلی از این مرز استفاده کنند.

مسعود بهرام نژاد تصریح کرد: امنیت کامل در ۲ طرف مرز خسروی برقرار است و هیچ مشکلی برای تردد زائران اربعین حسینی مشاهده نمی‌شود.

وی وضعیت بهداشت مرز خسروی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان در حال افزایش چشمه‌های سرویس بهداشتی در محدوده مرز است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه گفت: تاکنون ۱۵۰ متقاضی برای برپایی موکب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی (ع) اعلام آمادگی کرده اند.

بهرام نژاد افزود: از این تعداد ۱۵ موکب در خاک عراق و ۱۳۵ موکب نیز از کنگاور تا مرز خسروی برپا خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029070

وب گردی

وب گردی