ضعف رسانه‌ای مشکلاتی برای جذب بودجه موکب‌های دانشجویی به وجود می‌آورد

مسئول موکب دانشگاه شهید بهشتی گفت: مسئولان و هیئت برگزارکننده موکب برای تأمین هزینه‌ها و جذب خادمان با مشکلات فراوانی مواجه هستند؛ چراکه به دلیل ضعف رسانه‌ای اطلاع‌رسانی مناسبی انجام نمی‌شود.

محسن آهنگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت موکب دانشگاه شهید بهشتی گفت: موکب دانشجویی شباب‌الرضوی دانشگاه شهید بهشتی امسال برای پنجمین سال متوالی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا به همت ادوار و اعضای فعلی بسیج دانشجویی دانشگاه برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاروان اعزامی از دانشگاه شهید بهشتی به مراسم پیاده‌روی کربلا متشکل از دانشجویان، استادان، کارمندان و فارغ التحصیلان است گفت: کاروان دانشگاه 15 مهرماه به سمت مرز ایران و عراق حرکت و بیشت و هشتم مهرماه بازمی‌گردند.

مسئول موکب دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: موکب دانشگاه امسال به آدرس عمود 757 طریق نجف به کربلا به زائران خدمت‌رسانی‌ خواهد کرد که در مجموعه موکب‌های ایرانی عمود 757 قسمت پذیرایی از زائران را بر عهده دارد.

وی با اشاره به شیوع برخی از بیماری‌های رایج در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت: با توجه به اینکه اکثر زائران به بیماری‌هایی نظیر سرما خوردگی و گوارش مبتلا می‌شوند، با مشورت و هم‌فکری پزشکان و افراد متخصص در طب سنتی، با دمنوش‌هایی برای جلوگیری از این بیماری‌ها از زائران پذیرایی خواهد شد.

آهنگر درباره تعداد خادمانی که در موکب دانشگاه شهید بهشتی خدمت می‌کنند، گفت: خادمان موکب دانشگاه در سه شیفت هشت ساعته شبانه‌روز در موکب فعالیت می‌کنند. خادمان از فارغ‌التحصیلان و ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌ امام صادق(ع)، دانشگاه بجنورد، انتخاب می‌شوند. بیشتر تمرکز بر دانشجویی بودن و نه دانشگاهی بودن موکب است؛ همچنین تعداد خادمان موکب بین 20 تا 25 نفر به صورت ثابت و 10 نفر متغیر است و از دانشجویان که از مسیر گذر می‌کنند، استفاده خواهد شد.

مسئول موکب دانشگاه شهید بهشتی ضعف رسانه‌ای و نبود اطلاع‌رسانی را چالش اصلی برپایی موکب دانشگاهی دانست و گفت: مسئولان و هیئت برگزارکننده موکب برای تأمین هزینه‌ها و جذب خادمان با مشکلات فراوانی مواجه هستند؛ چراکه برای اطلاع‌رسانی جذب کمک‌های مردمی، خیرین و ثبت‌نام خادمان به علت ضعف رسانه فراخوان‌ها به صورت مناسب و با بازه مکانی گسترده منتشر نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: دانشجویان انقلابی و بسیجی در دانشگاه شهید بهشتی اطلاع دقیقی از وجود موکب و کاروان‌هایی برای اعزام به مراسم پیاده‌روی اربعین ندارند؛ ضعف رسانه‌ای و در نتیجه نبود نیرو باعث شده است کارهای موکب بر عهده انگشت‌شماری از افراد باشد.

به گفته آهنگر، موکب دانشگاه شهید بهشتی فضایی برای اسکان حدود 3 هزار زائر آقا و 500 زائر خانم دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029076

وب گردی

وب گردی