انقلاب اسلامی  یک تهاجم  تمام عیار به ساختار استکبار جهانی  بود

فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری-دانشگاه‌‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اهمیت توجه ویژه به ابعاد جنگ نرم در این است که بدانیم انقلاب اسلامی نیز یک تهاجم نرم گسترده و تمام عیار به ساختار استکبار جهانی و غرب بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین نصیرزاده فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری-دانشگاه‌‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین نشست از سلسله نشست های نهضت بصیرت افزایی تحت عنوان (از جنگ سخت تا جنگ نرم، دفاع همچنان باقیست) با حضور سرلشگر صفوی دستیار ویژه نظامی فرماندهی معظم کل قوا، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی به‌‌ویژه فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی بسیج کارکنان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد.

فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری-دانشگاه‌‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران را باید مهم‌ترین و بزرگترین پدیده قرن بیستم دانست، چرا که فراتر از انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 میلادی و انقلاب سوسیالیستی شوروی در سال 1917 توانست عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی را تحت تاثیر عمیق خود قرار داده و بسیاری از معادلات را دستخوش تغییر نماید.
شعار استقلال‌طلبی، نه شرقی و نه غربی، و دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان که بعد از انقلاب اسلامی به جهان مخابره شد زمینه‌ساز به خطر افتادن منافع استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا گردید. لذا قدرت‌های استکباری به رهبری آمریکا و استخدام دولت های مرتجع منطقه جبهه گسترده‌ای را برای مقابله با انقلاب تشکیل دادند و همه توان خود را برای براندازی نظام نوپای اسلامی به کار گرفتند.

وی تصریح کرد: نگرانی کشورهای غربی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ایستادگی ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی آنان و بر هم خوردن نظم خودساخته ای بود که آنها در دنیا حاکم کرده بودند که می توانست نسخه خوبی برای مستضعفان جهان باشد. ابتدا با توسل به جنگ نیمه سخت و ایجاد آشوب‌های محلی، منطقه‌ای و ایجاد آتش فتنه در قومیت ها و پس از آن با ساماندهی رژیم بعث عراق و پشتیبانی تمام عیار جهانی با تحمیل جنگ سخت و تجاوز نظامی درصدد تحقق اهداف شوم خود برآمدند که با رهبری های داهیانه و مدیریت هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) و ایستادگی ستودنی ملت بزرگ ایران بر روی اهداف و آرمانهای انقلاب و دفاع همه جانبه از آب و خاک ایران اسلامی اهداف دشمن را پس از هشت سال دفاع مقدس و مقتدرانه در اوج مظلومیت خنثی نمودند و علی رغم خسارت های سنگین پیروزی را از آن خود کردند.

نصیرزاده تاکید کرد: دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دینداری، آرمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهی، ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی بود که متاسفانه هنوز هم نتوانستیم از این گنج عظیم بهره کامل را ببریم، بی تردید حفظ و تقویت این روحیه نه تنها در نیروهای نظامی بلکه در مسئولین و عموم مردم همواره یکی از مهمترین دلایلی خواهد بود که گزینه نظامی را بی اثر و بی معنا کند.
استکبار جهانی دقیقا از دهه دوم انقلاب و پس از ناکامی در تجاوزات بی امان و سخت خود علیه تمامیت عرضی نظام اسلامی و خواست ملت ایران وارد عرصه جنگ نرم شد و با همه توان و امکانات امپراطوری رسانه‌ای خود اعم از شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی وارد نبرد مستقیم با نظام جمهوری اسلامی شد و به موازات افزایش اقتدار نظام اسلامی و توسعه عمق راهبردی، میزان هجمه نرم دشمن تشدید شده است و همه ابعاد جنگ نرم اعم از نفوذ سیاسی، نفوذ فرهنگی، تحریم و فشار اقتصادی در دستور کار خود قرار داده است که نمونه های آنرا می توان در فتنه سال 78 و سال 88 به خوبی لمس کرد که البته عیار مردم در سخت ترین شرایط مجددا سنجیده شد و مردم همچنان علی رغم تمام شبهه پراکنی ها و تخریب ها پایبند به اصول و ارزشهای امام و انقلاب خود ماندند و بصیرت خود را به دنیا نشان دادند اما با هزار افسوس عده ای از مسئولین سابق به جهت بی بصیرتی و دنیا طلبی از قطار انقلاب پیاده شدند که البته به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب رویش های ما بیش از ریزش های ماست.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت تلخ این است، آسیبی که دشمن در جنگ نرم بر پیکره انقلاب اسلامی و مردم وارد نمود قابل مقایسه با جنگ تحمیلی هشت ساله نیست چون تخریب ها در عرصه جنگ نرم قابل اندازه گیری نیست و به مرور زمان در حال اجراست. زمینه ساز واقعه عظیم عاشورا هم از طریق جنگ نرم بود که دشمنان اسلام توانستند با انجام عملیات تخریبی و شبه پراکنی علیه امام معصوم (ع) و بی بصیرتی خواص، جامعه اسلامی را به جایی برسانند که زمینه شهادت امام حسین (ع) و اسارت اهل بیت آنرا فراهم نمایند. بنابراین واکاوی جنگ نرم امروز و ارزیابی ابعاد آن و تفاوت آن با جنگ سخت می‌تواند زمینه تحول در ارکان نظام را فراهم کند که قطعا خواص سهم بسیاری در بصیرت بخشی به جامعه دارند. اهمیت توجه ویژه به ابعاد جنگ نرم در این است که بدانیم انقلاب اسلامی نیز یک تهاجم نرم گسترده و تمام عیار به ساختار استکبار جهانی و غرب بود.

فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری-دانشگاه‌‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: آنچه باعث شده است استکبار جهانی در نقشه های نظامی خود دچار تردید شود اتکا به توانمندی های داخلی و تقویت روحیه جهادی و مقاومت در جامعه بوده، دو نقطه قوتی که نه تنها در دوران جنگ بلکه در دوران صلح و حتی مذاکره می تواند شرایط برتری را برای هر کشوری بجا گذارد که البته در بخش هایی به جهت عدم اعتقاد به تحقق وعده الهی این امر محقق نشده است. پافشاری بر همین اصول پس از گذشت چهار دهه از حیات طیبه انقلاب اسلامی آنان را معتاد به مذاکره با ایران کرده است تا بتوانند از این رهیافت، جمهوری اسلامی را در چارچوب مورد نظر خود قرار دهند. بر کسی پوشیده نیست که همین رویکرد انقلاب اسلامی و پایداری بر آن به عنوان نقطه قوت ایران اسلامی همچنان می تواند جایگاه کشور را در مناسبات بین المللی ارتقا دهد به گونه ای که در شرایط فعلی بسیاری از سهم ایران در نظم نوین جهانی به خصوص در منطقه غرب آسیا صحبت می کنند و این دستاورد مقاومت در همراه نشدن با نظام ناعادلانه ای است که در جهان توسط چند کشور ایجاد شده است.

وی متذکر شد: تجارب مهمی که دفاع مقدس به ما آموخت عبارت است از لزوم وحدت اقشار و گروه ها در برابر دشمن خارجی، تکیه بر توان و مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه، مقاومت و ایثار به عنوان رمز پیروزی، اعتماد به جوانان در عرصه های مختلف حاکمیت و اعتقاد به شعار ما می توانیم. دفاع مقدس به ما آموخت که حواسمان به فتنه‌گران داخلی باشد چون همواره زمینه‌ساز تجاوز سخت و نرم بیگانگان و دشمنان خارجی بودند و امروز نیز دشمن بدون مقدمه سازی های ایادی داخلی خود نخواهد توانست خللی در مسیر انقلاب ایجاد کند.

نصیرزاده اظهار کرد: دفاع مقدس یک دانشگاه است که درس های سخت اما شیرینی به ملت ما و مسئولان در حوزه های نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آموخت که راهگشای بحران هاست و در هر زمان اگر به شایستگی بازخوانی شوند قطعا پیروزی از آن ماست.
دشمنان ما در طول جنگ تحمیلی نشان دادند تا آخرین توانشان برای نابودی ملت ایران و هویت انقلابی - اسلامی ما تلاش خواهند کرد و آنجایی هم که اقدامی نمی‌کنند نه از سر خیرخواهی بلکه از سر ناتوانی است. به واقع دشمنی و عداوت و زیاده‌خواهی دشمنان حدی ندارد و تنها راه مقابله با آنان مقاومت و ایستادگی بر اصول است.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی در جایگاهی ایستاده است که پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی ابرقدرت نظامی دنیا را با موشک بومی خود ساقط میکند و دشمن بابت هدف قرار ندادن هواپیمای دوم تشکر می کند، در پاسخ به دزدی دریایی انگلیس کشتی آنها را توقیف میکند و آنها ملتمسانه خواستار آزادی آن می شوند، این عزت و اقتدار محصول تفکر مقاومت و ما می توانیم به رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) است.
فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری-دانشگاه‌‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بسیجیان ما امروز، باید بصیرت عمار گونه داشته باشند تا سنگر خود را در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب پیدا کنیم و در عرصه جنگ نرم که عرصه ای به مراتب سخت تر از جنگ سخت است خودی و غیر خودی را تشخیص دهیم و گوش به فرمان رهبر و مقتدایمان باشیم تا انشاالله نقشی موثر در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و پیشبرد اهداف بلند مدت انقلاب داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029084

وب گردی

وب گردی