اعتماد سازی رکن مهم در جذب دانشجوی خارجی است

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه، اعتماد‌سازی را از ارکان جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، سجاد سلطان زاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه عصر دیروز در نشستی که با هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و با حضور رحیم ژرفی رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در این استان برگزار شد، اظهار کرد: بورسیه کردن دانشجویان خارجی و اعتماد سازی از طریق برگزاری تورهای علمی و شناساندن دانشگاه‌ها و فرهنگ ایرانی می‌تواند در جذب دانشجوی خارجی مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از هموطنان در دانشگاه‌های ترکیه مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانشگاه صنعتی ارزروم تکنیک ترکیه از سال 2010 افتتاح شده که هدف‌گذاری آن جذب 7 هزار دانشجوی خارجی است که باعث درآمدزایی، فرهنگ‌سازی و صدور فرهنگ آن کشور می‌شود.

اسحاق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز گفت: در فعالیت جدید دانشگاه حرکت به سمت دو رویکرد دانشگاه کارآفرین و فناور است و سه ارزش محوری تعالی معنوی، مسأله گرایی و نوآوری تعریف شده و جهت دهی فعالیت‌های دانشگاه در‌این راستاست.

وی تصریح کرد: پنج موضوع مسأله‌گرایی شامل گردشگری که محور اصلی توسعه استان است، نظام سلامت و حوزه سلامت، حوزه کشاورزی در دو بخش صنایع تبدیلی وبخش تولید بذر، حوزه سیستم و بهره‌وری از جمله مرکز تحقیقات آب و مرکز تحقیقات انرژی و حوزه IT که صنایع خلاق و صنایع فرهنگی بخاطر نیازهای منطقه و پتانسیل دانشگاه انتخاب شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل همه فعالیت‌ها را جهت دار و استراتژی‌گرا عنوان کرد و گفت: واحد اردبیل با تولید چراغ هوشمند، آسفالت رنگی، رنگ‌های طبیعی خوراکی، دستگاه میوه خشک‌کن، کارتینگ و حدود 20 نوع محصول گیاهان دارویی و در حوزه سلامت با داشتن بیمارستان و مجموعه ورزشی و مرکز مشاوره در راستای خدمت‌رسانی به جامعه و همه شهروندان است.

وی از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل جهت ارتباط با دانشگاه‌های بین‌المللی جهت برگزاری همایش و سمینار‌های مشترک خبر داد و افزود: راه‌اندازی و انتشار شش نشریه علمی بین المللی توسط معاونت پژوهشی واحد اردبیل باعث هم افزایی علم و ثروت در دانشگاه می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029096

وب گردی

وب گردی