امیدبخشی به نخبگان دانشگاهی در همایش رستاخیز علمی

دبیر برگزاری همایش رستاخیز علمی امیدبخشی به نخبگان دانشگاهی را یکی از محورهای اصلی همایش رستاخیز علمی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا نجفی در اولین نشست خبری ملی رستاخیز علمی با محوریت پیشرفت های علمی و فناورانه کشور ناظر به گام دوم انقلاب که صبح امروز در پژوهشگاه امام سجاد برگزار شد، گفت: خون شهدای هسته‌ای و مدافع حرم سبب شد که امروز در چهارمین دهه انقلاب در قالب نشست خبری رستاخیز علمی دور یکدیگر جمع شویم.

دبیر برگزاری همایش رستاخیز علمی گفت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب پیشرفت کشور را وظیفه اصلی همگان دانست، پس از انقلاب در زمینه‌های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: مجسمه آزادی آمریکا صد سال پس از انقلاب آمریکا توسط فرانسوی‌ها ساخته شد؛ اما ایران پس از گذشت چهار دهه در زمینه بسیاری از جمله نانو، انرژی هسته‌ای، تکنولوژی و غیره به صورت بومی پیشرفت داشته است.

نجفی بیان کرد: ما به عنوان مرکز علمی و فناوری باید تکلیف خودمان را در جنگ کنونی معلوم کنیم؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم با کمک استادان برجسته به دانشجویان نخبه امید دهیم، این نشست دو روز و نیم به طول خواهد انجامید؛ مراسم افتتاحیه آن نیز در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

دبیر برگزاری همایش در ادامه افزود: رستاخیز علمی از بیانیه گام دوم انقلاب وام گرفته شده است، در این مراسم از استادان برجسته دعوت به عمل آمده تا نظرات خود را در زمینه رسیدن به رستاخیز علمی طی 40 سال گذشته را بیان کنند.

وی افزود: ۱۶ استاد در بالاترین سطح قرار است راه های میانبر علمی را به نخبگان نشان دهند تا نخبگان در آینده از این راه استفاده کنند.

نجفی بیان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان (سال 85) تاکید کردند که باید مرجعیتی کسب می‌کنیم تا هر دانشمندی قصد اختراع جدیدی را داشته باشد، به زبان فارسی رجوع کند.

دبیر برگزاری همایش افزود: ما نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب وظایف مهمی داریم، مهم‌ترین وظیفه ما عملی و کاربردی کردن موضوع است. در مرحله اول ثبت نام ۱۵۰ سهمیه لحاظ شده است که با توجه در خواست های زیاد سهمیه‌ها را افزایش دادیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029112

وب گردی

وب گردی