حضور هیأت دانشگاهی از کشور عراق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

رؤسای دانشکده‌های دانشگاه کوفه عراق با جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تعدادی از مدیران و رؤسای دانشکده دانشگاه کوفه عراق در سفر به تهران با جمعی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به منظور تقویت و تحکیم روابط علمی دو کشور صبح امروز دیدار و گفت وگو کردند.

عباس الفحام رئیس دانشکده علوم تربیتی دختران دانشگاه کوفه عراق در این نشست گفت: دانشگاه کوفه عراق در سال 1987 میلادی تأسیس شد و در حال حاضر 21 دانشکده، 81 رشته تحصیلی و 35 هزار دانشجو دارد.

وی با بیان اینکه با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح و برجسته ایران از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در حال رایزنی هستیم، اظهار داشت: به جد به دنبال تقویت روابط و ارتباطات هر چه بیشتر با کشور ایران هستیم.

میثم الحمامی رئیس دانشکده تربیت دانشگاه کوفه عراق همچنین در این دیدار با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و ابراز خرسندی از حضور در ایران، گفت: امیدوارم این جلسه زمینه ساز تقویت روابط فرهنگی و علمی بین دو کشور دوست و برادر ایران و عراق شود.

وی از برگزاری همایش زبان عربی در آذرماه سال جاری در دانشگاه کوفه عراق خبر داد و گفت: از همه علاقه‌مندان و پژوهشگران ایرانی دعوت می کنیم تا در این همایش شرکت کنند و با ارائه مقالات و پژوهش‌های خود از زبان عربی و قرآن حمایت کنند.

حسن الفیاض معاون دانشکده تربیت دانشگاه کوفه عراق همچنین خاطرنشان کرد: تقویت ارتباطات علمی در جهان و منطقه به ویژه با ایران از چشم انداز و اولویت‌های اساسی این دانشگاه است. ایران سابقه و نام نیکویی از خود در عرصه‌های علمی به جای گذاشته است و ما از همکاری با این کشور استقبال و حمایت می‌کنیم.

سلیم الجصافی رئیس دانشکده فقه دانشگاه کوفه عراق نیز با اشاره به برگزاری همایش زبان عربی در این دانشگاه گفت: این همایش در محورهای عربی ـ قرآن، تحقیقات و مقالات، چالشهای معاصر زبان عربی، تحقیق و بررسی روشها و زیبایی‌های زبان عربی، شناخت زبان عربی، مسیر تاریخی زبان و ادب عربی و پژوهش‌های زبان عربی برگزار می‌شود.

وی افزود: امیدوارم برگزاری این همایش سبب افزایش ارتباطات علمی ایران و عراق و تقویت زبان عربی شود.

سیدبابک فرزانه سرپرست اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: این دانشگاه نیز به دنبال گسترش و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه کوفه عراق است و امیدوارم برگزاری همایش زبان عربی آغازگر ارتباطات خوب و سازنده بین دو کشور باشد.

داود صالح فکر سرپرست اداره کل مطالعات همکاری‌های بین‌المللی و دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: این دانشگاه دارای 400 واحد دانشگاهی است که واحد علوم و تحقیقاتی یکی از ممتازترین واحدهای این دانشگاه است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای افغانستان، انگلستان، امارات و لبنان دارای واحد دانشگاهی است و به دنبال تأسیس واحد در کشورهای عمان و عراق هستیم.

صالح فکر با اشاره به تحصیل 11 هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: تعداد دانشجویان عراقی در این دانشگاه روز به روز در حال افزایش است.

وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم همبستگی و مشارکت علمی بین ایران و عراق روز به روز تقویت شود.

گفتنی است در این دیدار دکتر سینا فروزش رئیس دانشکده علوم اجتماعی و انسانی و دکتر اصغر عربیان رئیس دانشکده الهیات و حقوق واحد علوم و تحقیقات نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029115

وب گردی

وب گردی