کمک ۷۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین به نظام سلامت کشور در ۸سال گذشته

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور، گفت: خیرین در ۸سال گذشته ۷۱۰۰ میلیارد تومان به بخش سلامت کشور کمک کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور امروز در کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع گفت: در دو سال گذشته طرح تحول سلامت دچار مشکلات زیادی شده است.

وی ادامه داد:دولت به دلیل مشکلات مردم در برخی مناطق پراکنده مجبور شده بیمارستان‌های ۳۰تا۵۰ تخت‌خوابی ایجاد کند ؛در حالی که امکانات و تجهیزات و متخصص در انها وجود ندارد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویان پزشکی بومی در جهت ارائه خدمات به مناطق محروم، بیان داشت ۳۰ درصد پذیرش رشته‌های دستیاری تخصصی را برای مناطق محروم در نظر گرفتیم تا این افراد پس از فارغ‌التحصیل شدن در مناطق محروم فعالیت کنند که در سال گذشته اولین گروه از این فارغ التحصیلان مشغول شوند.

شهریاری با اشاره به خدمات ارائه شده توسط خیرین در کشور گفت: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی در سال گذشته خیرین هزار و ۱۰۰میلیارد تومان کمک کرده و در هفت هشت سال گذشته نیز در مجموع ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط خیرین به بخش سلامت کمک رسانی شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان‌های کشور بیش از ۵۰ سال سن داشته و آسیب پذیر هستند، گفت:چند سال پیش تصویب شد که دولت در این خصوص اعتبار گذاشته و آنها را مقاوم سازی کند اما این موضوع اتفاق نیفتاده است.

شهریاری با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد، یادآور شد: امیدواریم قوه قضائیه بتواند مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی را ادامه دهد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت با اشاره به توزیع نامناسب تجهیزات پزشکی در کشور، افزود: در هر جا که حضور و لابی‌گری و فشار بیشتری وجود داشته است تجهیزات پزشکی نیز بیشتر بوده است؛ ضمن این که ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور در تهران قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد فرزندان دچار چاقی هستند گفت: بروز انواع و اقسام سرطان‌ها دیابت فشار خون و سکته‌های مغزی نتیجه سبک زندگی، تغذیه و عدم تحرک نامناسب و شهرنشینی است.

شهریاری با بیان اینکه ۱۷ هزار تلفات جاده‌ای در سال در کشور رخ می‌دهد، گفت: بیشترین تلفات به دلیل استفاده از خودرو پراید در کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029119

وب گردی

وب گردی