حضور در نماز جماعت مدارس اختیاری است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش گفت: ما وظیفه داریم بستر نماز جماعت مدارس اعم از تجهیز نماز خانه ها، تعیین امام جماعت و تعیین زنگ اذان را فراهم کنیم اما حضور در نماز جماعت اختیاری است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا مسیب زاده گفت: امسال در واقع سال نماز در آموزش و پرورش است. همانطور که می دانید در پیام مقام معظم رهبری به بیست و هفتمین دوره اجلاس سراسری نماز به صراحت ایشان فرمودند «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است» و این نص صریح فرمایشات مقام معظم رهبری است که تنها راه سعادت جامعه نمازخوانی دانش آموزان است و همین امر مسیری برای پیشرفت و تعالی دانش آموزان این مرز و بوم خواهد بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: به همین منظور سال تحصیلی ۹۸-۹۹ را با نماز آغاز کردیم و تا کنون دو بخشنامه یکی با امضای وزیر آموزش و پرورش و یکی دیگر با امضای معاون پرورشی و فرهنگی وزیر به استان ها ابلاغ شده که در این بخشنامه ها تاکید موکد بر رعایت مسائل مربوط به نماز شده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس شعار آغاز سال تحصیلی را «مهر، مقاومت و نماز» تعیین کردند و در تمامی مدارس کشور نماز جماعت روز اول مهر به صورت پر شور و باشکوه برپا شد و به یاری خداوند همین روند تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته ما به عنوان خادمین نماز وظیفه داریم بستر نماز جماعت مدارس اعم از تجهیز نماز خانه ها ، تعیین امام جماعت و تعیین زنگ اذان را فراهم کنیم اما حضور دانش آموزان در نماز جماعت مدارس کاملا اختیاری است زیرا معتقدیم باید در این زمینه از هر گونه اجبار و اکراه خوداری شود.

مسیب زاده ادامه داد: در کنار این بخشنامه ها پیش اجلاسیه هایی در زمینه نماز مدارس در سطح استان ها و مناطق آموزش و پرورش برگزار می شود همانطور که می دانید بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان « نماز و مدرسه» است که بخشنامه آن ارسال شد.

وی تصریح کرد: در بخش قرآن نیز یک بحث محوری با عنوان حفظ جز ۳۰ قرآن کریم داریم در همین زمینه بخشنامه ای به استان ها ابلاغ شده و مورد تاکید ویژه است که دانش آموزان با علاقه و با پرهیز از اجبار و اکراه حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در طرح حفظ جز ۳۰ قرآن کریم شرکت کردند که امیدواریم امسال تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی یاد آورشد: تهیه بسته محتوایی و تهیه یک کار برگ در قالب های مختلف و همچنین آموزش هایی با همکاری و هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برای معلمان و فرهنگیان در نظر گرفته شده که کار بسیار ارزشمندی است.

وی همچنین به توجه ویژه به بحث امام شناسی در قالب طرح (مصباح الهدی) برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: که البته بحث محوری ما در حوزه عترت و امام شناسی توجه به هیات های مذهبی دانش آموزان است .

مسیب زاده گفت: همان طور که می دانید ۳۴ هزار هیئت فعال مذهبی دانش آموزی در سطح مدارس کشور داریم که ساماندهی و تقویت کیفی و افزایش کمی آنها در دستور کار جدی قرار دارد و باید تذکر بدهیم که امسال همه دستورالعمل های حوزه قرآن، عترت و نماز در قالب مدرسه محوری انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029120

وب گردی

وب گردی