اعطای ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اعطای ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در ۱۰ ماه اخیر خبر داد و گفت: در برگزاری رویدادهای فناورانه به واسطه اعتماد بخش‌های صنعتی قراردادهای زیادی با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علی وحدت در حاشیه رونمایی از سه محصول دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت فولاد گفت: در حال حاضر توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فولاد به مدت سه روز در صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه شد که حاصل آن ۱۱۱ قرارداد و تفاهم‌نامه شرکت‌ها با ۱۱ شرکت بزرگ فولادی بوده است و ارزش این میزان قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها برابر با ۳۷۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم این قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها با بسته‌های تشویقی صندوق به قراردادهای قطعی منجر شود، افزود: در حال حاضر ۱۱ شرکت بزرگ فعال در حوزه فولاد به واسطه این رویداد به شرکت‌های فناور اعتماد و با آنها قرارداد منعقد کرده‌اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: تسهیلات لیزینگ و استثناهای صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های بزرگ نوعی جذابیت برای خرید ایجاد می‌کند؛ زیرا این تسهیلات با نرخ ۹ درصد است که در اختیار خریداران محصولات دانش‌بنیان قرار می‌گیرد و این باعث رونق بازار در آن حوزه مورد نظر خواهد شد.

وحدت با اشاره به حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: از ۱۰ ماه گذشته تاکنون علی رغم محدودیت‌های مالی موجود در کشور حجم نقدینگی که توانستیم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم، از مرز ۱۱۰۰ میلیارد تومان گذشته است.

وی اعطای این حجم از نقدینگی را با همکاری بانک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری دانست و اظهار کرد: در این همکاری توانستیم در زمان مقتضی نقدینگی لازم را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم.

پیشی گرفتن صنعت مواد غذایی در حوزه دانش‌بنیان

وی با اشاره به رویدادهایی که تاکنون در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده است، گفت: در رویدادهای حوزه صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، پهپادها، فضایی و فولاد که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده، حوزه صنایع غذایی از سوی صنایع بزرگ بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

وحدت ادامه داد: در رویداد ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در حوزه صنایع غذایی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه بین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی بزرگ منعقد شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه فولاد محصولاتی بر پایه دانش تولید می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029127

وب گردی

وب گردی