راه اندازی مجموعه استارت آپی در سازمان ایمیدرو/ همکاری جهاد دانشگاهی برای تولید دانش فنی

رئیس سازمان ایمیدرو از راه اندازی مجموعه استارت آپی در سازمان ایمیدرو خبر داد و گفت: با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و امیرکبیر به زودی فضایی را برای فعالیت استارت آپی به شرکت‌های دانش بنیان در این سازمان اختصاص خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، خداداد غریب پور رئیس سازمان ایمیدرو در مراسم اختتامیه گردهمایی فناورانه شرکت‌ها و استارت آپ‌های صنعت فولاد با اشاره به وضعیت صنعتی کشور اظهار کرد: در حالی ما ۱۰۰ کارخانه سیمان را تاسیس کردیم که اقدام به خرید ۱۰۰ دانش فنی شد. ضمن آنکه ما در دستیابی به دانش فنی بسیاری از حوزه‌های صنعتی با مشکل مواجه هستیم و این سوال مطرح است که ما تا چه زمانی باید هزینه برای خرید دانش فنی پرداخت کنیم.

غریب پور از راه اندازی مجموعه استارت آپی در سازمان ایمیدرو خبر داد و اظهار کرد: با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و امیرکبیر به زودی فضایی را برای فعالیت استارت آپی به شرکت‌های دانش بنیان در این سازمان ایجاد خواهیم کرد.

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی خبر داد و یادآور شد بر اساس این تفاهم‌نامه تولید بخشی از دانش فنی‌ها به جهاد دانشگاهی واگذار می‌شود. همچنین بر اساس این همکاری تولید دانش فنی کنستانتره و گندله سازی از سوی جهاد دانشگاهی پیگیری خواهد شد.

غریب پور برگزاری نشستی با عنوان ایده‌های ارزش آفرین در بخش معدن را از دیگر برنامه‌های این سازمان نام برد و یادآور شد: این نشست در آبان ماه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان ایمیدرو با اشاره به تشکیل ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه معادن افزود: در دنیا شرکت‌های خصوصی تولید دانش فنی‌ها را پیگیری می‌کنند و باید ما نیز به این سمت حرکت کنیم و بر این اساس در حوزه‌های اکتشاف اقدام به تشکیل و راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری کرده‌ایم. ضمن آنکه یک صندوق جسورانه اکتشاف نیز راه اندازی شده است.

وی با اشاره به نیازمندی‌های کشور در حوزه‌های اینترنت اشیاء، فراوری مواد و پسماندها از شرکت‌های دانش بنیان برای همکاری در این حوزه‌ها دعوت به عمل آورد.

رئیس سازمان ایمیدرو با تاکید بر اینکه تمرکز این سازمان بر اکتشاف، استخراج، فرآوری، پسماند و مسائل زیست محیطی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه صنعت فعال شده‌اند ۹۰ درصد آنها تمرکزشان در حوزه فولاد است. در حالیکه در بخش‌های اکتشاف و استخراج ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029155

وب گردی

وب گردی