ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه مشخص می‌شود

استاندار هرمزگان با اشاره به توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ماموریت تخصصی این دانشگاه بر اساس آمایش سرزمینی و آموزشی هر منطقه صورت گیرد تا استفاده از ظرفیت های هر منطقه مغفول نماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، فریدون همتی استاندار هرمزگان در دیدار خود با روسای واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از دانشگاه به عنوان پشتوانه ی علمی و مرکز تحول درجامعه یاد کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان یک دانشگاه بزرگ نقش غیر قابل انکاری در تحولات جامعه دارد و باید چشم انداز خود را بر افق توسعه کشور منطبق سازد و در این مسیر گام بردارد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل استان هرمزگان در حوزه های دریا، صنعت، کشاورزی و معدن و ... گفت: استفاده از این مواهب باید بر اساس مطالعه و پژوهش صورت گیرد زیرا استان هرمزگان یکی از معدود استان های دارای قابلیت بالا در همه حوزه هاست.

نماینده ارشد دولت در هرمزگان، جهت دهی توانمندی های دانشگاه را در مسیر رونق تولید داخلی و اشتغال زایی در استان خواستار شد و اظهار داشت: مشارکت در اجرایی کردن سند توسعه استان یکی از مهمترین وظایف دانشگاهیان در تحقق شعار رونق تولید و منویات مقام معظم رهبری است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر رونق صنعت توریزیم در استان گفت: فراهم نمودن ریز ساخت های لازم در راستای جذب توریسم باید از برنامه های اصلی دانشگاه در راستای رونق این صنعت تاثیر گذار برای رسیدن به توسعه همه جانبه باشد.

همتی افزود: راه اندازی جزایر گردشگری، توجه به بوم گردی در راستای جذب توریسم از برنامه های دولت در استان هرمزگان است که باید دانشگاه ها به آن ورود و با نگاه علمی و تخصصی به این مهم جامه عمل بپوشانند.

وی از اعلام آمادگی دولت برای کمک، همیاری و مشارکت در همه امور مربوط به تولید در استان تاکید کرد و افزود: هر تولیدی که در جهت به گردش در آوردن چرخه اقتصادی جامعه باشد مورد حمایت دولت است و ما می توانیم با ارائه تسهیلات خوب و به موقع از تولیدکنندگان حمایت کنیم.

همتی، از همه دانشگاهیان خواست با راه اندازی مراکز علمی و تحقیقاتی، و تشکیل کار و گروه های تخصصی در راستای تولیدات آسیب شناسی نموده و یافته های علمی خود را ارائه کنند و استانداری به عنوان نماینده عالی دولت در استان وظیفه خود می داند همه راهکارهای علمی و عملی را برای تحقق این اهداف به کار گیرد.

استاندار هرمزگان با تاکید مجدد بر اعلام آمادگی استانداری برای حمایت از طرح های اشتغالزا و تولیدی برای تحقق شعار سال افزود: ما در دولت این آمادگی را داریم که حمایت عملی خود را از همه ی دانشگاه های استان که با این نیت وارد عرصه می شوند اعلام کنیم و در راستای رضایتمندی مردم در جامعه گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این دیدار گزارشی از ظرفیت استان ارائه کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با 18 واحد و مرکز، اساتید مجرب و رشته های متنوع همراه با کارگاه های تخصصی، آزمایشگاه ها و لابراتوراها ی پیشرفته، مراکز رشد و فعالیت شرکت های دانش بنیان با رویکرد علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی به عنوان بزرگترین مجتمع آموزشی عالی استان از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب آماده ارائه خدمات دانشگاهی در جهت توسعه علمی استان است که توانسته تا کنون نیز خدمات شایان تجلیلی به مردم فرهیخته استان ارائه دهد.

کامرانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب با گفتمان سازی آن در دانشگاه را یکی از مهمترین برنامه ها و دغدغه های دانشگاهی استان هرمزگان دانست و گفت: این دانشگاه چشم انداز حرکت خود را بر اساس دستورالعمل های این بیانیه منطبق ساخته تا با جریان گفتمان سازی این بیانیه، اهداف بزرگ و بلندی را به عنوان سند عملیاتی محقق سازد.

استاد تمام دانشگاه با بیان اینکه صنعت توریسم بعد از صنعت فروش تسلیحات و تولیدات نظامی به عنوان دومین منبع درآمدزایی اقتصادی به شمار می رود و از صنعت نفت و گاز نیز پیشی گرفته افزود: دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با ورود به صنعت گردشگری و بوم گردی، کار خود را در جزیره زیبای هرمز آغاز کرده است و در صدد توسعه این صنعت با قدرت و حدت بیشتری است.

وی افزود: با ورود هر توریست به کشور 5 شغل پایدار ایجاد کرده و میلیاردها دلار ارزآوری نصیب کشور می شود که باید به این مهم به عنوان یک صنعت بزرگ توجه ویژه شود که دانشگاه آزاد اسلامی به آن ورود نموده و با حمایت مسئولان به این مهم جامه عمل می پوشاند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه توجه به صنعت کشاورزی و صنایع دستی منحصر به فرد استان نیز در دستور کار این دانشگاه قرار دارد گفت: رودان، حاجی آباد، پارسیان، میناب و بشاگرد دارای پتانسیل لازم کشاورزی بالای هستند که علاوه بر راه اندازی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی نخیلات در حاجی آباد و گلخانه در رودان اکنون به دنبال تولید انواع بذر هیبریدی متناسب با اقلیم هر منطقه به عنوان یک نقطه قوت در مبحث کشاورزی هستیم که در این خصوص رایزنی هایی با دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برای همکاری در تولید اینگونه بذر نیز صورت گرفته تا بتوانیم نیاز کشاورزان را در بدست آوردن بذر استاندارد مرتفع سازیم.

کامرانی، دریا را از دیگر مواهب الهی و سرمایه های این استان خواند که استفاده بهینه از 85 در صد آن تا کنون مغفول مانده که دانشگاه آزاد اسلامی با ورود به عرصه دریا محور، حرکت های علمی خود را با رعایت استانداردهای ملی و بین الملی برای توسعه صنایع بزرگ شیلاتی، ورزش های دریایی و توریست دریایی در راستای بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات گسترده صنعت دریایی وبکار گیری نیروهای متعهد و متخصص و ساخت شناورها و تجهیزات دریایی با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش از برنامه های این دانشگاه است.

وی سرمایه گذاری بر روی شرکت های دانش بنیان در جهت کمک به رونق تولید با هدف ارز آوری به کشور و دانشگاه را از دیگز سیاست های این دانشگاه قلمداد کرد و گفت: استفاده از فکر و اندیشه نیروهای توانمنددر جهت ایده پردازی تا تبدیل ایده به محصول علمی در این دانشگاه با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان توجه به صنایع دستی و صنایع تبدیلی را از دیگر پتانسیل های منطقه بر شمرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری با نگاه به صنایع دستی و تبدیلی خود می تواند در تولید نقش مهمی داشته باشد که این دانشگاه به دنبال پایش این پتانسیل ها و ظرفیت های بالفعل است تا با آمایش علمی و منطقی هر منطقه بتواند در این مسیر نیز خدمات ماندگاری ارائه دهد.

این جلسه با بیان نظرات روسای واحد ها و روسای شورای تخصصی ادامه یافت و استاندار هرمزگان نیزدر زمینه تهیه و آماده سازی زیر ساخت های لازم قول همه گونه همکاری را با دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029184

وب گردی

وب گردی