برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه ناقض استقلال وکلا نیست

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه ناقض استقلال وکلا نیست و در پیش نویس طرح پذیرش وکالت، برگزاری آزمون برای مرکز وکلا به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد علی پورمختار با اشاره به برخی از انتقادها و هجمه های که برای مرکز وکلای قوه قضائیه مبنی برغیر قانونی بودن برگزاری آزمون وکالت در مرکز وکلا به وجود آمده است، گفت: برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه قانونی است.

وی افزود: در پیش نویس طرح پذیرش و آموزش وکالت مقرر شده است که افزایش دو برابری در جذب وکیل در مرکز وکلای قوه قضائیه و کانون وکلای دادگستری که هر دو متولی وکالت هستند را داشته باشیم بنابراین برگزاری آزمون وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه نه تنها غیر قانونی نیست بلکه لازم و مفید است و ناقض استقلال کانون وکلا هم نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد استقلال وکلای قوه قضائیه در محاکم قضایی گفت: هر وکیلی باید از استقلال کامل در محاکم قضایی برخوردار باشد و فرقی بین وکیل مرکز وکلای قوه قضائیه و وکلای کانون وجود ندارد.

این نماینده مجلس گفت:هیچ عملی برای نقض استقلال وکلا توسط قوه قضائیه انجام نشده است و بحث هایی در مورد انتصاب رئیس مرکز وکلا توسط رئیس قوه قضائیه به منزله نقض استقلال وکلای قوه قضائیه نیست، وکلای قوه قضائیه و وکلای کانون کاملا آزاد و دارای استقلال در دفاع از موکلین خود در محاکم قضایی هستند.
وی گفت: در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس طرحی برای ادغام مرکز وکلای قوه قضائیه و کانون وکلا مطرح نشده است و اگر روزی بنا به این ادغام دو نهاد متولی امر وکالت باشد باید نظرات کارشناسان و مرکز پژوهش ها ارائه شود تا بتوان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصمیم درستی برای آنهاگرفته شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029188

وب گردی

وب گردی