نیروی فنی و کارآمد برای کمک به توسعه آمایش استان تربیت می‌کنیم/ آغاز به کار مرکز تحقیقات جهانی گیاهان دارویی در واحد بروجرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد از پرورش نیروی انسانی کارآمد برای کمک به توسعه آمایش سرزمینی استان لرستان خبر داد.

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد لرستان برای کمک به توسعه آمایش سرزمینی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد به کمک تهیه سند آمایش با توجه به اطلاعات و آماری که مسئولان استانداری در اختیار ما قرار دادند آمده است.

بهاروند ادامه داد: با توجه به مکاتبات با مسئولان استان و با توجه به جلساتی که با معاونان استانداری داشتیم از امسال همکاریمان در این زمینه آغاز شده است. از آن‌جایی که دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با اقتصاد هر شهر سیاست‌های استانی خود را بازنگری کرده در بحث پرورش نیروی انسانی وارد شده ایم.

او گفت: در واقع بر اساس آمایش سرزمین و پتانسیلی که در زمینه نیروی انسانی کارآمد داریم؛ می توانیم در بحث پرورش نیروی انسانی کارآمد کمک رسان باشیم. همچنین با توجه به رشته‌هایی که در سطح استان به دانشگاه آزاد اضافه شده است در این کانال و در این ورطه قدیم زدیم و در بحث نیروی فنی و کارآمد کمک کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد با بیان این که در طرح پایش نیز به توسعه آمایش استانی کمک می‌کنیم اضافه کرد: از سوی دیگر با ورود به طرح پایش سعی کردیم پایان نامه‌‎ها و مقالات را به سمت حل مسائل و مشکلاتی که در سطح استان‌ها است ببریم. به طور مثال در بحث سیل و کشاورزی کار خود را آغاز کرده ایم.

او گفت: در بحث پایش چیزی که به ما اعلام شده بحث سیل بوده که سیل نیز مرتبط با کشاورزی است. با توجه به پتاسیلی که در سطح استان داشتیم وقتی موضوع سیل اتفاق افتاد دکتر طهرانچی خواستند تا در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان موضوع سیل را پیگیری کنیم.

بهاروند ادامه داد: همچنین در واحد بروجرد آغاز به کار مرکز تحقیقات جهانی گیاهان دارویی کلید خورده و به نتیجه رسیده است. مرکزی که می تواند به بحث توسعه آمایش سرزمینی کمک کند. این مرکز در محوطه‌ای به مساحت ۷۸ هکتار در جاده ونایی توسط واحد بروجرد به منطقه گردشگری تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم آباد در پایان گفت: امیدوارم تا پایان مهرماه گزارش سیل که دستور دکتر طهرانچی و دکتر نگاهداری است آماده و تحویل سازمان شود. این گزارش می‌تواند پیش زمینه‌ای برای سنوات آینده در بحث آمایش استان باشد و به مسئولان استانی کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029203

وب گردی

وب گردی