آموزش و پرورش با مرخصی معلمان و دانش‌آموزان  موافقت کرد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس باید با مرخصی دانش‌آموزان و معلمانی که متقاضی حضور در مراسم معنوی راهپیمایی اربعین هستند، موافقت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا کاظمی درباره مرخصی دانش آموزان برای حضور در راهپیمایی اربعین گفت: آموزش و پروش نگاهش به پیاده روی اربعین در دو بخش خلاصه می شود، بخش نخست آنکه ما پیاده‌روی اربعین را بزرگترین اجتماع در جهان اسلام می‌دانیم که ابعاد مختلفی دارد، ابعاد مذهبی، سیاسی، اجتماعی بنابراین این بزرگترین اجتماع را جامع‌ترین موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان و همکاران خودمان می‌دانیم که تمام آموزه ها و ارزشهایی که در کتابهای درسی در حوزه های دینی انقلابی و اجتماعی به دانش آموزان یاد می دهیم در این موقعیت جای دارد.

وی افزود: راهپیمایی اربعین برای آموزش و پرورش و نهاد تعلیم و تربیت یک فرصت تربیتی است و این صحبتی که بنده انجام می دهم به منزله بخشنامه است و خطابم به دانش آموزان و همکاران و به طور ویژه به مدیران مدارس و روسای مناطق آموزش و پرورش کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: از دانش آموزان تقاضا دارم با همین نگاه به پیاده روی اربعین توجه کنند و اگر موقعیت فراهم شد در این موقعیت شرکت کنند و نکته مهمتر که دغدغه برخی دانش آموزان و معلمانی است که در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند و خطابم به مدیران مدارس است که همکاری لازم را به طور کامل و بدون هیچ دغدغه ای با معلمان و دانش آموزان داشته باشند تا دانش آموزان با خاطری آسوده در این پیاده روی شرکت کنند و از فضای معنوی، روحانی، سیاسی و اجتماعی این موقعیت بهره برداری کامل را ببرند.

کاظمی ادامه داد: این اقدام مورد انتظار ما است که مدیران مدارس همکاری لازم را داشته باشند و این نظر مقام عالی وزارت آموزش و پرورش است و مطلب بنده نظر شخص وزیر است و تأکید داشتند که مدیران مدارس با هماهنگی خانواده ها یک هفته‌ای که دانش آموزان در سفر اربعین حضور دارند، غیبت را موجه قلمداد کنند و دانش آموزان هم تعهد خواهند داد بعد از برگشت از این سفر غیبت های خود را با تلاش مضاعف جبران کنند و هیچ دغدغه ای برای معلمان و خانواده ها ایجاد نشود.

وی افزود: قطعا دانش آموزی که اراده دارد کیلومترها راه را به زیارت امام حسین برود این اراده را هم دارد که عقب ماندگی تحصیلی خود را با همت و تلاش مضاعف جبران کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از مدیران مدارس تقاضا داریم همکاری لازم را با معلمانی که در این سفر معنوی در کنار دانش آموزان و سایر مردم حضور پیدا می کنند داشته باشند و غیبت آنها را موجه تلقی کنند و تدابیر لازم را برای اداره فضای کلاس در یک هفته ای که برخی معلمان حضور ندارند بیاندیشند و همکاران ما که در سفر حضور دارند نیز بعد از برگشت غیبت خود در کلاسها را به نحو مطلوبی جبران کنند.

کاظمی مطرح کرد: جای هیچ نگرانی وجود نداردو آموزش و پرورش معلمان و دانش آموزان را به شرکت در این راهپیمایی تشویق می کنند و مدیران مدارس باید همکاری لازم را داشته باشند تا این سفر معنوی با خاطری اسوده انجام شود.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1029214

وب گردی

وب گردی