تولید ۲۰۰ محصول در حوزه اسباب بازی توسط شرکت‌های خلاق

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برآورد کرده که ۷۶ شرکت خلاق ۲۰۰ محصول در حوزه اسباب بازی ارائه کرده اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آموزش‌های ارائه شده به کودک و ابزارهای مورد استفاده او به‌ ویژه اسباب‌بازی، از جمله منابع شکل‌گیری در هویت فرهنگی هستند.

هر اسباب‌بازی حاوی پیامی است که می‌تواند به نقش بستن باورها و ارزش‌ها در ذهن کودک کمک کند. با ورود این پیام‌ها نظام فکری، شخصیتی و هویتی کودک و به تبع آن جامعه شکل می‌گیرد. از این‌رو با توجه به نقش مهم بازی و اسباب‌بازی در انتقال ارزش‌ها و فرهنگ جوامع، امروزه اسباب‌بازی به عنوان یک رسانه مطرح می‌شود. بازی شادترین و سازنده‌ترین فعالیتی است که کودکان در طول دوران کودکی انجام می‌دهند.

ایجاد فضای حمایتی از ایده‌پردازان ایرانی، ترویج و توسعه‌ خلاقیت و نوآوری در صنعت اسباب‌بازی، اعتبار بخشی به فعالیت‌های محققان حوزه اسباب‌بازی، گسترش ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی، شناخت اولویت‌های مهم صنعت اسباب‌بازی و هم‌افزایی سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی برای شناسایی و حل مسائل و مشکلات صنعت اسباب‌بازی، از جمله مواردی است که نهادهای متولی به آن اهتمام دارند.

محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری با تاکید بر اینکه نیازمند ساخت یک زیست‌بوم در صنایع خلاق و فرهنگی هستیم گفت: وقتی یک انیمیشن تولید می‌شود، سپس عروسک‌ها، لباس کودک، خمیردندان و مسواک، روتختی و غیره به ترتیب به بازار عرضه می‌شود. این اتفاق را می‌توان یک هم‌افزایی میان زیربخش‌های حوزه صنایع فرهنگی دانست. در حال حاضر بر اساس برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق، برخی برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان،خلاق و فناور این حوزه صورت می‌پذیرد که از آن جمله می‌توان به برگزاری رویدادهای ایده پردازی در راستای توسعه محتوا، حمایت از بسته‌های تبلیغی و ترویجی و حمایت از حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی اشاره کرد.

وی افزود: هم اکنون برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق لیست ۷۶ شرکت خلاق در حوزه تولید اسباب بازی را با قریب ۲۰۰ محصول ارائه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029227

وب گردی

وب گردی