بالا بردن  روحیه جهادی راهی برای رسیدن به توسعه و بالندگی است

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی بالا بردن روحیه مقاومتی و جهادی را در دانشجویان مهم دانست و گفت: انقلاب ما با این روحیه شکل گرفته و بدون شک تقویت این مهم در کنار روحیه ایثار، دوستی و فداکاری جامعه را به قله های بالندگی و توسعه می رساند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد هرمزگان، سیدمجید موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم ورودی دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس که با حضور مسئولان این دانشگاه برگزار شد، انقلاب اسلامی را بر گرفته از نهضت امام حسین (ع) دانست و گفت: همه ما باید در این ایام، حسینی وار عمل کنیم تا بتوانیم پیروزی و بالندگی را نصیب خود و میهن اسلامیمان کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و فضیلت علم آموزی در اسلام افزود: اهمیت و ارزش علم در درجه ای قرار گرفته که یک ساعت تفکر برابر با 70 سال عبادت قلمداد شده است و این یعنی توجه به علم به عنوان زیر بنای توسعه همه جانبه در کشور است که باید به آن توجه وافر شود.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به گستردگی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی گفت : 420 واحد و مرکز دانشگاهی با بیش از 1 میلیون و 300 هزار دانشجو و 24 هزار عضو هیات علمی و 30 هزار استاد حق التدریس، با دارا بودن حدود 40 در صد دانشجویان کل کشور، بار سنگینی از آموزش عالی کشور را به دوش کشیده است.

این مسئول دانشگاهی سطح علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار خوب معرفی کرد و گفت: امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی در کنار استادان مجرب توانسته چهره این دانشگاه را در سطح ملی و بین المللی بسیار خوب معرفی کند.

مشاور ریاست دانشگاه یادآوری کرد: فرا گیری علم دانش در کنار اخلاق اسلامی باید به عنوان یک فرصت پیش رو در جهت تعالی ارزش های اسلامی بکار گرفته شود تا آینده ایران اسلامی بر پایه ارزش های دینی و اسلامی رقم بخورد.

موسوی، از جامعه اساتید خواست تا با روحیه انقلابی و انگیزه بالا در کلاس های درس حضور پیدا کنند و مباحث علمی را به طور عمیق و دقیق در شریان اندیشه و فکر دانشجو جاری سازند .

رئیس مرکز حراست با یادآوری افتخارات هشت سال دفاع مقدس گفت: مرور خاطرات و تجربیان سرداران انقلاب از جمله سردار سلیمانی ، یک درس مقاومت و ایثار در مقابل دشمنان است که باید در ترویج و اشاعه ارزش های دفاع مقدس و از این گفتمان های فرهنگ ساز برای نسل جوان غافل نشویم.

وی در پایان با ابراز خشنودی در جمع دانشجویان ورودی جدید از خداوند برای همه آنان آرزوی پیروزی و بهروزی نمود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز به برکت نظام و انقلاب اسلامی صدای مکتب امام حسین (ع) در دنیا طنین انداز شده است افزود: جهانی شدن جریان حسینی بیانگر اشتیاق مردم ادیان مختلف دنیا به آرمان های امام حسین (ع) است.

احسان کامرانی: حفظ کرامت و رعایت اخلاق اسلامی در دانشگاه را از مهم‌‌ترین موارد یاد کرد و گفت: رعایت اصول و معیارهای اخلاقی و دینی، ضامن سعادت و سلامت انسان در دنیا و آخرت است.

این مسئول مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاه خواستار شد و افزود: مشارکت دانشجویان خلاق و صاحب ایده در فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه مهم ارزیابی کرد و گفت: این دانشگاه با فراهم نمودن زیر ساخت ها ، امکانات و فضای مناسب جهت فعالیت دانشگاهیان از جمله کارگاه ها، آزمایشگاه ها و مراکز رشد و فناور آماده پذیرش دانشجویان است.

احسان کامرانی با اشاره به کیفیت آموزش این واحد دانشگاهی افزود: این دانشگاه با بکارگیری استادان مجرب با صلاحیت علمی در رشته های مختلف به دنبال این است تا با تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد کمبود نیروی کاردان در جامعه رفع کند.

گفتنی است، این جلسه با میز گرد معاونین و مسئولان در راستای معرفی حوزه های مختلف دانشگاه و جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان ادامه یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029233

وب گردی

وب گردی