موکب علم الهدی اهرمی با مشارکت واحد بوشهر در کربلا راه اندازی می‌شود/ توزیع روزانه 4 هزار پرس غذا بین زائران اربعین

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: این واحد دانشگاهی بنری را در مسیر زائران اربعین در شهر دیلم ایجاد کرده تا خدماتی را به زائران که قصد دارند از خوزستان وارد عراق شوند، ارائه دهد.

باقر گرگین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه های این واحد دانشگاهی در زمینه اربعین اظهار کرد: واحد دانشگاهی بوشهر در این زمینه در راستای سیاست های دانشگاه، وام هایی را به متقاضیان اعطا می کند که اطلاع رسانی های این امر هم انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر اقدامات انجام شده، در صدد هستیم با همکاری بسیج اساتید و سپاه، کاروانی را برای شرکت در این مراسم به کربلا بفرستیم که حدود 44 نفر از استادان و دانشجویان در این کاروان قرار دارند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر موکبی را به مدت دوازده روز در کربلا مستقرکرده که خدماتی را در زمینه صبحانه، ناهار، شام و توزیع حدود 4 هزار غذا به زائران، ارائه می دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر از دیگر فعالیت های دانشگاه آزاد اسلام بوشهر علاوه بر استقرار موکب علم الهدی اهرمی در کربلا، تشریح کرد: همچنین این واحد دانشگاهی بنری را در مسیر زائران در شهر دیلم ایجاد کرده است. به طور کلی موکبی که در شهر بوشهر توسط بسیج دانشجویی برپا شده است وظیفه ارائه خدمات به زائرانی را دارد ک قصد دارند از خوزستان وارد عراق شوند. لازم به ذکر است که بودجه کلیه این فعالیت ها از طریق کمک های خیرین تأمین می شود.

گرگین از فعالیت های فرهنگی این واحد دانشگاهی در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر فعالیت های فرهنگی در زمینه اربعین انجام داده که می توان به بسته های فرهنگی موکب ها اشاره کرد. همچنین این واحد دانشگاهی جلساتی را در راستای فلسفه زیارت اربعین و نقش این امر در زمینه تمدن سازی و گسترش فرهنگ مهدویت، با اداره دانشجویان برگزار کرده است.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر خدماتی را به استادان و دانشجویانی که در این پیاده روی شرکت می کنند ارائه می دهد که می توان به مجاز بودن غیبت های دانشجویان و ارائه وام توسط سازمان مرکزی به استادان و دانشجویان اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، با همکاری بسیج اساتید و سپاه یک اتوبوس برای زائران در نظر گرفته شده که با هزنیه حداقل در این مراسم ها شرکت کنند.

انتهای پبام/

کد خبر: 1029243

وب گردی

وب گردی