برگزاری تورهای تهرانگردی در بافت تاریخی   طهران قدیم در هفته گردشگری

 معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه 11 از برگزاری تورهای تهرانگردی در محله های تاریخی طهران قدیم به مناسبت هفته گردشگری و همزمان با "هفته تهران" خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد جواد رشیدی با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی بناهای فاخر در محله های قدیمی این منطقه گفت: هفته گردشگری فرصت مغتنمی است تا شهروندان و علاقمندان به این حوزه با آثار تاریخی و پیشنیه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی آشنا شوند. با برپایی تورهای پیاده روی گردشگردی با عنوان "پرسه در شهر" با مشارکت ستاد گردشگری شهرداری تهران، میزبان شهروندان هستیم.

وی افزود: این برنامه در 4 مسیر متفاوت طی روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 مهر ماه از ساعت 10 تا 17 با عناوین پرسه در خیابان ولی عصر، پرسه در سنگلج ،پرسه در پهنه رودکی و سقاخانه گردی برگزار خواهد شد.

رشیدی در تشریح مسیرهای گردشگری گفت: خانه مینایی، عبادتگاه شاورهرام، خانه امیربهادر، خانه انیس الدوله ،خانه فروغ فرخزاد، حمام تاریخی انصاری، عمارت ارباب(گیو) ، تئاتر شهر، تالار رودکی، کلیسای گریگور لوساووریچ مقدس، کافه پدر خوانده، گذری در سنگلج ، میدان حسن آباد، مسجد میرزا عیسی وزیر، تئاتر سنگلج، کتابخانه پارک شهر ،خانه منصوب به شعبان جعفری و پرسه در گذرهای قدیمی و بازدید از سقاخانه های سطح منطقه11 و.. از جمله مکان های دیدنی و تاریخی برای بازدید علاقمندان در این برنامه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029253

وب گردی

وب گردی