طرح‌های پژوهشی و برگزیده حجاب و عفاف حمایت شود

معاون اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید بسترسازی مناسب در راستای تولید و ارائه محصولات فرهنگی در واحدها انجام شود و از پایان‌نامه‌ها، طرح‌های پژوهشی و طرح‌های برگزیده حجاب و عفاف حمایت شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اردبیل، حجت‌الاسلام عباسعلی رستمی معاون اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست تخصصی و تبیینی با موضوع آئین‌نامه آراستگی، شئون فرهنگی و رفتاری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بخش اول آیین‌نامه مربوط به کارهای تبیینی، تحلیلی، معرفتی و اقداماتی در راستای تغییر و تحول اندیشه، است.

وی افزود: آیین‌نامه آراستگی، شئون فرهنگی و رفتاری از سه بخش تشکیل‌شده است و با توجه به اینکه این آیین‌نامه به دنبال تغییر و تحول اندیشه است، لذا بخش مهم آن را موارد تبیینی تشکیل می‌دهد.

رستمی بیان کرد: از جمله اقداماتی که در واحدهای دانشگاهی باید انجام گیرد، می‌توان به معرفی الگوهای مناسب با بهره‌گیری از سیره عملی معصومین و بزرگان علمی و فرهنگی، سخنرانی استادان متخصص حوزه‌های ذی‌ربط و همچنین بهره‌گیری از پتانسیل‌های مرکز مشاوره واحدها اشاره کرد.

معاون اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ایجاد زمینه‌های فکری در دانشجویان با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در موضوعات عفاف و حجاب باید در دستور کار واحدها قرار گیرد زیرا که بیشترین مطالب در جلسات پرسش و پاسخ ارائه می‌شود.

وی گفت: در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید بسترسازی مناسب در راستای تولید و ارائه محصولات فرهنگی در واحدها انجام شود و همچنین از پایان‌نامه‌ها، طرح‌های پژوهشی و طرح‌های برگزیده حجاب و عفاف حمایت شود.

عبدالمجید طالب تاشی، رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این برنامه، اظهار کرد: بحث عفاف و حجاب باید در شورای فرهنگی واحدها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اهمیت موضوع نیاز است تا کارگاه‌های آموزشی در راستای شیوه اجرای دستور عمل آراستگی و شئون رفتاری و فرهنگی برگزار شود.

طالب تاشی افزود: لازم است محل‌های ورود و خروج دانشجویان برادر و خواهر در ورودی‌ها، سلف، انتشارات، بوفه از هم تفکیک شود.

وی عنوان کرد: روسای واحدها باید توجه داشته باشند که دفاتر قرآن و عترت باید در مکان‌های قابل‌دسترس دانشکده‌ها با نصب تابلوهای ویژه قرار گیرد تا دانشجویان به سهولت بتوانند با این دفاتر ارتباط برقرار کنند.

طالب تاشی تصریح کرد: انتظامات و حراست واحدها توجه داشته باشند که هنگام ورود دانشجویان به دانشگاه موارد کنترلی لازم را اعمال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029259

وب گردی

وب گردی