شناسایی عوامل مؤثر بر ارتباط دانشگاه و صنعت ضرورت دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در نشست همکاری پژوهشی بین شرکت گاز استان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد اراک برگزار شد، گفت: روحیه دانشگاه آزاد اسلامی تعامل با ادارات و شرکت‌هاست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اراک، حسین کلانتری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در نشست همکاری پژوهشی بین شرکت گاز استان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد اراک برگزار شد، اظهار کرد: روحیه دانشگاه آزاد اسلامی تعامل با ادارات و شرکت‌هاست و این دانشگاه استان قصد دارد در مسیر همکاری با صنایع و شرکت‌های مختلف در استان مرکزی باقوت وارد عمل شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با تأکید بر ضرورت شناسایی عوامل مؤثر بر ارتباط دانشگاه و صنعت بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در راستای صرفه‌جویی در مصرف گاز و همچنین کاهش آسیب‌های گوناگون اجتماعی نقش‌آفرینی کند.

کلانتری خاطرنشان کرد: دانشگاه با توجه به بحث آموزش به‌تنهایی نمی‌تواند اداره کند و وظیفه دارد در حوزه‌های گوناگون با توان تخصصی خود همکاری‌های لازم را انجام دهد.

دانشگاه آزاد اسلامی اراک در دانشگاه‌های کشور مطرح و به‌خوبی توانسته است نقش‌آفرین باشد.

مظاهری معاونت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز در ادامه در خصوص ارتباط با دستگاه‌های اجرایی استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در پروژه‌های تحقیقاتی وارد کار و عمل شده است و تعاملات گسترده‌ای با نهادها و ادارات استان مرکزی دارد.

وی با بیان اینکه همکاری دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با شرکت گاز مؤثر خواهد بود، بیان کرد: امیدواریم با انتقاد و امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان جهت انجام پروژهای تحقیقاتی تعامل خوبی با شرکت گاز استان داشته باشیم.

معاونت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: امروز با تفکراتی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد و جامعه به‌خوبی از آن بهره‌مند خواهد شد.

محمدرضا سمیعی مدیرعامل و رئیس شورای پژوهش شرکت گاز استان مرکزی ضمن تشکر از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، خلاصه‌ای از عملکرد شرکت در سطح استان مرکزی گفت: شرکت گاز استان مرکزی با گازرسانی ۳۴ شهر گازرسانی انجام داده است ۱۰۰ شهرها را تحت پوشش قرار داده است و همچنین بیش از ۹۸۰ روستا در سطح استان مرکزی را پوشش داده است و ضریب پوشش روستایی استان مرکزی ۹۸ درصد است و شرکت گاز استان مرکزی پیشرو در کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه صد در صد مناطق صنعتی استان مرکزی از پوشش گاز بهره‌مند شده‌اند، خاطر نشان کرد: ۵۴۰ هزار مشترک گاز در استان مرکزی وجود دارند و به‌خوبی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

سمیعی با تأکید بر آمادگی کامل این شرکت به منظور حمایت مالی از پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی خبر داد و تصریح کرد: سهم ۷۵ درصدی گاز طبیعی از سبد انرژی استان، بر اهمیت این صنعت فاخر ملی تأکید و ابراز امیدواری کرد دانشگاه صنعتی اراک و سایر مراکز علمی استان با پتانسیل بالای خود بتوانند با همکاری متخصصین شرکت، گام‌های مهمی در راستای اعتلای صنعت گاز کشور بردارند.

وی انعقاد تفاهم‌نامه‌های پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی را برگ زرین دیگری از افتخارات شرکت گاز دانسته و اظهار کرد: با توجه به سبز شدن استان از نظر توسعه گازرسانی، بازنگری و اصلاح فرآیندهای شرکت توسط دانشگاه‌ها از اولویت‌های این مجموعه خواهد بود.

در ادامه شفیعی رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان مرکزی ضمن اشاره به پروپوزال‌ها و قراردادهای متعدد پژوهشی فی‌مابین، محصول محور بودن طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی را اولویت اصلی شرکت دانست.

وی با تأکید بر لزوم انجام پژوهش‌های فاخر، تأسیس و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های موردنیاز صنعت گاز توسط دانشگاه‌های استان را مدلی مناسب جهت کسب‌وکار در مراکز علمی و جلوگیری از خروج سرمایه از استان دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029271

وب گردی

وب گردی