5 مجله علمی و پژوهشی در واحد قزوین منتشر می‌‌‌‌شود/ انتشار مجلات در دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای آیین‌‌‌نامه جدید است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: واحد قزوین دارای 5 عنوان مجله مورد تأیید کمیسیون نشریات دانشگاه آزاد اسلامی است. بیشتر این مجلات به زبان انگلیسی منتشر می‌‌‌شود و یک مجله هم به زبان فارسی داریم.

فربد فخرآبادی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفت‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مجلات علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی گفت: واحد قزوین دارای 5 عنوان مجله مورد تأیید کمیسیون نشریات دانشگاه آزاد اسلامی است. این مجلات شامل موضوعاتی چون بهینه‌‌‌‌سازی در مهندسی صنایع، مهندسی سازه، ژئوتکنیک کامپیوتر، رباتیک و هستی فضا به زبان انگلیسی می‌‌‌شود؛ همچنین مجله مدیریت توسعه و تحول به زبان فارسی از دیگر مجلات این واحد دانشگاهی است.

وی تشریح کرد: مجلات بهینه‌‌‌سازی در مهندسی صنایع و هستی فضا دارای رتبه علمی و پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده همچنین پیگیری‌‌های لازم برای اخذ رتبه از این وزارتخانه برای سایر مجلات صورت گرفته و مجله بهینه‌‌سازی در مهندسی صنایع واحد قزوین به‌‌تازگی در پایگاه Scopus نمایه شده است.

فخرآبادی تاکید کرد: مجله مهندسی صنایع واحد قزوین که دارای تاییدیه وزارت علوم است به صورت دو فصلنامه منتشر می‌‌‌شود که دارای نمایه بین‌‌‌المللی ISC, SID, Magiran,Iran Journal, DOAG,COPE, civilica Scopus بوده و دیگر مجلات این واحد دانشگاهی که تاییدیه وزارت علوم دارد به صورت فصلنامه منتشر می‌‌‌شود که دارای نمایه بین‌‌المللی ISC, SID, DOAJ,SJES, GoogleScholar, civilica است.

وی درباره دیگر مجلات علمی و پژوهشی واحد قزوین که دارای تاییدیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است تصریح کرد: مجله مدیریت توسعه و تحول مدیریت که دارای تاییدیه علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است به صورت فصلنامه منتشر می شود که دارای نمایه بین‌‌‌المللی SID, Iran Journal, است.

فخرآبادی در ادامه یادآور شد: مجله مهندسی عمران هم به صورت دو فصلنامه منتشر شده که دارای نمایه بین‌‌‌‌المللی SID, Google Scholar,civilica بوده و مجله مهندسی کامپیوتر، رباتیک و برق هم دارای تاییدیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است که به صورت دو فصلنامه منتشر می‌‌شود و نمایه بین‌‌‌المللی SID, Google Scholar,Iran Journal, civilica دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین درباره ایجاد مجلات جدید علمی و پژوهشی در واحد قزوین اظهار کرد: در حال حاضر درخواست تأسیس سه عنوان مجله جدید در حوزه مهندسی برق، پزشکی و تکنولوژی و مجله روش‌‌‌های عددی در طراحی مکانیکی به کمیسیون نشریات دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است.

وی درباره آیین‌نامه‌‌ جدید در حوزه نشریات علمی دانشگاه آزاد متذکر شد: امسال آیین‌نامه‌‌ای در حوزه نشریات علمی دانشگاه آزاد منتشر شد که بر همین مبنا، تغییراتی در زمینه انتشار مجلات تخصصی و پژوهشی ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌شود. از جمله این تغییرات می‎توان به سردبیران نشریات علمی اشاره کرد که باید استاد تمام باشند. فرایند ارزیابی رتبه نشریات نیز تغییر کرده است و این ارزیابی از طریق سامانه ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم و با توجه به معیارهای علمی مندرج در متمم این آیین‌‌نامه انجام خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در پایان یادآور شد: شرایط اعضای دبیران مجلات دانشگاه آزاد نیز تغییر کرده است. بر همین مبنا، تعداد اعضای هیئت تحریریه باید حداقل 7 نفر با مرتبه علمی استاد و دانشیار در رشته تخصصی مربوط به موضوع باشد. حداقل 3 نفر از اعضای گروه دبیران نشریه باید عضو هیئت علمی مؤسسه صاحب امتیاز و حداقل 50 درصد اعضای گروه دبیران باید خارج از مؤسسه صاحب امتیاز باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029276

وب گردی

وب گردی