لزوم ترویج سبک زندگی آسان و اسلامی در جوانان توسط دانشگاه و خانواده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تاکید برنهادینه کردن فرهنگ اسلامی و اصیل ایرانی در بین جوانان گفت: دانشگاه و خانواده باید سبک زندگی آسان و اسلامی را در بین جوانان ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احسان کامرانی دردیدارخود با خانواده های دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از دانشگاه به عنوان خانه دوم دانشجویان یاد کرد و گفت: دانشگاه با تعامل و همکاری خانواده ها می‌تواند در جامعه اثربخش و کارساز باشد.

وی فراهم کردن محیطی مناسب و مساعد فرهنگی در خانواده و دانشگاه را از مهمترین مولفه های تربیت جوانان دانست و اظهار کرد: عامل اصلی ناهنجاری و آسیب های اجتماعی و فرهنگی جوانان عدم محیطی مناسب فرهنگی در خانواده‌ها و دانشگاه است.

این مسئول خواستار همدلی و همراهی خانواده‌ها و تلاش دانشگاهیان در جهت ایجاد فضای معنوی در دانشگاه شد و گفت: امید است تا با تعامل این 2 نهاد بتوانیم در گام دوم انقلاب با تربیت جوانان انقلابی راه را برای رشد و شکوفایی بیشتر کشور فراهم سازیم.

در ادامه این نشست مریم ریاضی تهرانی استاد روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، از فرزندان به عنوان بهترین ارث والدین یاد کرد و گفت: تمام تلاش پدر و مادر فرزندانی تربیت فرزندان است تا بتوانند این امانت الهی را به بهترین شکل ممکن از گناه مصون نگه دارد.

وی از پدر و مادر به عنوان بهترین الگو برای جوانان یاد کرد و افزود: تقویت فرهنگ اسلامی و دینی در نهاد مقدس خانواده می‌تواند منجر به افزایش بینش و منش اسلامی در جوانان شود و آن‌ها را در صراط مستقیم قرار دهد.

این روان شناس افزود: ازدواج بهنگام و آسان در بین جوانان از دیگر موارد مهمی است که با همکاری خانواده و دانشگاه باید در جامعه اسلامی ترویج داده شود، همچنین باید از ازدواج های سخت و هزینه آور فاصله بگیریم.

درپایان این نشست معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس ضمن معرفی خود به خانواده‌ها، توضیحاتی در حوزه وظایف خود ارائه دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029296

وب گردی

وب گردی