برداشت دوره‌ای ۳۰‌ هزار نهال از قلمستان زیتون واحد زابل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل گفت: در هر دوره برداشت از قلمستان این دانشگاه تعداد ۳۰‌ هزار نهال زیتون باکیفیت و مقاوم با شرایط محیطی سیستان برداشت می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد عمرانی درباره مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل زابل در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال گذار از دانشگاه‌های نسل اول و دوم به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از حالت آموزشی و پژوهشی خارج‌شده و به سمت خلاقیت و کارآفرینی روی آورده و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل نیز در راستای رسیدن به این مهم و تبدیل به دانشگاهی نوآور و کارآفرین گام‌های مثبتی برداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل در تشریح فعالیت‌های پژوهشی در راستای حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه کارآفرین گفت: چند سال است که منطقه سیستان با خشکسالی دست به گریبان است و شرایط جوی نا‌مناسب و کم‌آبی باعث شده که تغییر الگوی کشت در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

عمرانی اظهار کرد: پس از تحقیقات گسترده درخت زیتون برای کشت در این منطقه پیشنهاد شد؛ چراکه در برابر کم‌آبی، شوری آب و شرایط جوی نامناسب مقاومت دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل برای تأمین نهال مورد نیاز برای کشت در دشت سیستان اقدام به راه‌اندازی قلمستان زیتون به‌صورت علمی و مکانیزه و تولید نهال زیتون مرغوب کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل خاطرنشان کرد: در هر دوره از برداشت این قلمستان تعداد ۳۰‌ هزار نهال زیتون باکیفیت و مقاوم با شرایط محیطی سیستان برداشت شده که در زمان مناسب به بازار عرضه خواهد شد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از گفتگوی خود یادآور شد: برای این‌که دانشگاه بتواند در تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و باکیفیت و ارائه آن به بخش‌های مختلف جامعه به‌عنوان اصلی‌ترین رسالت دانشگاه موفق عمل کند، باید اهتمام خاصی به مقوله فرهنگ داشته باشد.

عمرانی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل یکی از اولویت‌های مهم خود را برنامه‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی قرار داده و سایر برنامه‌های خود را در چارچوب فرهنگی تدوین و اجرا می‌کند.

استاندارد‌سازی امکانات آموزشی و افزایش کیفیت برای جذب دانشجوی خارجی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل گفت: با توجه به حضور دانشجوی خارجی در آینده نزدیک، به‌روزرسانی، استاندارد‌سازی امکانات آموزشی و افزایش کیفیت آموزش از برنامه‌های این واحد دانشگاهی است.

عمرانی عنوان کرد: در بخش پژوهش نیز تلاش بر این است با عقد قرارداد با سازمان‌ها و ارگان‌های استان برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی و طرح‌های پژوهشی در راستای درآمد‌زایی برای دانشگاه و تأثیرگذاری برای حل مشکلات منطقه گام برداریم.

رئیس واحد بین‌المللی زابل عنوان کرد: شهرستان زابل با دارابودن ۸ دانشگاه به نسبت جمعیت، یک شهر دانشگاهی محسوب می‌شود و این واحد دانشگاهی در جذب دانشجو با سایر دانشگاه‌های شهرستان در حال رقابت است.

عمرانی بیان کرد: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل اقدام به ایجاد سه ساختمان آموزشی در شهرستان‌های تابعه کرد که در مقایسه با سال قبل شاهد افزایش جذب دانشجو بوده و با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه مرکز سنجش و پذیرش انتظار می‌رود افزایش بیشتری در جذب دانشجو داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029297

وب گردی

وب گردی