عصر تشخیص بیماری با تلفن هوشمند

به کمک یک برنامه موبایلی، می توانید پیش از مراجعه به پزشک ، بیماری چشمی فرزندتان را تشخیص بدهید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در حالی که توسعه تلفن های هوشمند به سرعت ادامه دارد، برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در این دستگاه ها نیز پیشرفت پیدا می کنند.

بسیاری از ما از تلفن های همراه و یا ساعت های هوشمند برای نظارت بر سلامت خود استفاده می کنیم. اکنون براساس مقاله ای که در مجله Science Advances منتشر شد، به لطف هوش مصنوعی و به کمک یک اپلیکیشن موبایلی و با استفاده از عکس هایی که با تلفن های هوشمند گرفته شده، می توان بیماری های چشمی را یک سال قبل از پزشکان تشخیص داد.

تشخیص بیماری ها توسط هوش مصنوعی

اگرچه کمی عجیب به نظر می رسد اما این الگوریتم به کمک هوش مصنوعی از طریق هزاران عکس اقدام به یادگیری می کند. به کمک برنامه ای به نام CRADLE تشخیص اولیه بیماری های چشمی امکان پذیر شده است. این چشم پزشک جیبی که می تواند قبل از پزشکان اختلالات را تشخیص دهد، فرصتی فراهم می کند تا پیش از مراجعه به پزشک، بیماری چشمی فرزندتان را کنترل کنید.

این که برنامه برای استفاده در دستگاه های Android و iOS توسعه یافته، در عکس های گرفته شده به جستجوی جزئیاتی در مورد «چشم سفید» می پردازد. در صورت یافتن موردی، دستگاه به شما اعلام می کند که این مورد آب مروارید است یا بیماری چشمی دیگر.

کارشناسان این برنامه را با استفاده از حدود 53 هزار عکس از 40 کودک که نیمی از آنها مبتلا به بیماری چشمی بودند آزمایش کردند. این الگوریتم موفق به شناسایی 16 مورد، در حدود 1 سال قبل از تشخیص پزشکان شد.

آیا عصر جدیدی در زمینه تشخیص بیماری با تلفن هوشمند شروع شده است ؟

تشخیص زودرس در بیماری های چشم مانند تمام بیماری ها بسیار مهم است. بنابراین ، تشخیص زودهنگام و زودرس در سال های آینده به طور قابل توجهی آسیب ها را کاهش می دهد. برنامه CRADLE برای همه سنین مناسب و مفید توصیف شده است.

با وجود والدین امروزی که با تکنولوژی های روز آشنا هستند، تشخیص زودهنگام بیماری چشمی کودک با استفاده از تلفن هوشمند می تواند بسیار مفید باشد.

با این حال ، این برنامه هنوز هم نیاز به آزمایش های بیشتر دارد. با این وجود ، توسعه فن آوری سلامت محور خیره کننده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029307

وب گردی

وب گردی