افزایش ۴۰ درصدی نیروهای  اورژانس در اربعین/درمان رایگان بیماران اورژانسی در بیمارستان‌های عراق

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین کشور درباره اعزام تیم پزشکان به مراسم اربعین حسینی در عراق گفت: مدیریت اعزام‌ها به خوبی انجام شده است، به طوریکه نیروی فوریت پزشکی به نوار مرزی ایران و عراق نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ در کنگره ملی بهداشت درمان به مناسبت اربعین در دانشگاه علوم پزشکی ایران پیر حسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس گفت: ستاد مرکزی اربعین از کار گروه‌های مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن کار گروه‌ها، بهداشت و درمان است. با تمام ارگان‌ها از جمله تامین اجتماعی، شهرداری، نیروهای مسلح جلسات متعددی داشتیم تا بتوانیم با کمک هم، اربعین امسال را به خوبی پوشش دهیم.

وی افزود: از سال گذشته به شناسایی نقاط قوت و ضعف خودمان پرداختیم که طبق آن برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است.

کولیوند درباره پوشش مراکز درمانی مرزهای کشور گفت: اصلی ترین وظیفه ما کنترل بهداشت در مرزهای شمالی، شرقی و غربی کشور است، بنابراین تمام نیروهای مراکز درمانی در این مسیرها به صورت آماده باش کامل حضور دارند تا به زائران عزیز خدمت رسانی کنند.

درمان رایگان بیماران اورژانسی در بیمارستان‌های عراق

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری بین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در ۲۰ شهریور ماه سال جاری برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به زائران گرانقدر اربعین حسینی، تاکید کرد: در خصوص درمان رایگان بیماران اورژانسی در بیمارستان‌های عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهم رسیده‌ایم.

گفتنی است؛ در این کنفرانس دو پنل تخصصی در خصوص مشکلات و راهکارهای بهداشت و درمان در داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد که مدیریت پنل تخصصی مسائل بهداشت و درمان زائرین در داخل کشور به عهده کولیوند است.

در پنل تخصصی بهداشت و درمان در داخل کشور، رئیس های محترم دانشگاه های علوم پزشکی ایلام، اهواز، کرمانشاه، زاهدان، همدان، لرستان و آبادان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029331

وب گردی

وب گردی