هیئت‌داری، بهترین و با ارزش‌ترین فعالیت فرهنگی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از بهترین، باارزش‌ترین و بی‌شک و شبهه‌ترین کارهای فرهنگی، هیئت‌داری است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در دومین نشست سراسری هیئت‌های مذهبی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد رودهن برگزار شد اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که اگر در صحنه فکر و فرهنگ کار شایسته‌ای انجام دهیم، همه تهدیدهای مادی دنیا خنثی خواهد شد.

وی افزود: اگر بلوک شرق و غرب شکل می‌گیرد، نشات گرفته از فکر و فرهنگ خاصی است؛ اگر این فکر و فرهنگ‌ها در مسیر الهی شکل بگیرند، برونداد آن اقتصاد الهی، نظام الهی، فرهنگ و تمدن و سبک زندگی الهی می‌شود و اگر اقتصادی و مادی شکل گرفتند، برونداد نهایی آن دنیای سرمایه‌داری امروز می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح ظهور پیامبر گرامی و نهادینه‌کردن تفکر الهی ابراز کرد: پیامبر اسلام(ص) به‌محض مبعوث شدن حکومت اسلامی تشکیل نداد؛ بلکه ابتدا ۱۳ سال با همه وجود مشغول ساختن فکر و فرهنگ مردم و به عبارتی ساختن باور، اخلاق، اعتقادات و بناهای ارزشی برای انسان‌ها بود.

کلانتری در ادامه با اشاره به جریان فکری امام(ره) در پیروزی انقلاب گفت: هنگامی که شرق و غرب اجماع داشتند که عصر دین تمام شده، امام خمینی(ره) انقلاب را آغاز کرد. غربی‌ها و شرقی‌ها می‌گفتند که دین افیون توده‌هاست؛ اما امام خمینی (ره) به عقیده خود باور داشت و تا لحظه آخر به حرکت جهادی خود ادامه داد و می‌بینیم بزرگ‌ترین انقلاب مردمی جهان توسط ایشان شکل گرفت.

وی خطاب به هیئت‌های مذهبی دانشجویی ادامه داد: نکته مهم دیگری که باید مدنظر شما باشد اینکه؛ یکی از بهترین، باارزش‌ترین و بی‌شک و شبهه‌ترین کارهای فرهنگی همین کار هیئت‌داری است که انجام می‌دهید. در طول تاریخ انقلاب و پیروزی آن، هیئت‌های مذهبی نخستین گام‌های اساسی را برداشتند و به ندای امام پاسخ دادند.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نقش اساسی هیئت‌های مذهبی افزود: احزاب سیاسی در غرب خیلی نقش بازی می‌کنند. بعضی‌ها می‌گویند چرا در کشور ما حزب پانمی‌گیرد. برای اینکه هیئت‌های مذهبی ما ریشه ۵۰۰ ساله دارند. هیئتی که انسان از جان و دل برایش سرمایه‌گذاری کرده، همه عمرش را برایش گذاشته و با همه اعتقاد و باور درونی به آن اعتقاد دارد، این هیئت خیلی بهتر از حزب می‌تواند کار کند.

کلانتری با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در انقلاب، جنگ، بعد از جنگ و امروز که بحث تهاجم فکری و فرهنگی وجود دارد، کار کرده‌اند، گفت:فعالیت‌های فرهنگی و فکری الزاماً همیشه با اعتبارات دولتی و دانشگاهی انجام نمی‌شود؛ بلکه خیران و بانیان فرهنگی بهترین ذخیره برای چنین روزهایی هستند که با برنامه‌ریزی صحیح و مدون قابل دستیابی است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح وضعیت اسفناک خانواده در غرب به تبیین موضوع عفاف و حجاب در خانواده پرداخت و اظهار کرد:دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی، نماد و نشانه‌ای است که برافراشتن این پرچم و نشانه باید با همت، تلاش و هوشیاری انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029338

وب گردی

وب گردی