یکی از کشنده ترین قارچ های دنیا در استرالیا کشف شد

«مرجان آتش سمی» که یکی از کشنده ترین قارچ های جهان است برای اولین بار در استرالیا دیده شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در حالی که دانشمندان بر این تصور بودند که «مرجان آتش سمی» یکی از سمی ترین قارچ های جهان، فقط در ژاپن و کره جنوبی یافت می شود این قارچ برای اولین بار در استرالیا نیز مشاهده شده است.

محققان دانشگاه جیمز کوک (JCU) استرالیا ، این قارچ را که مختص آسیا است در ایالت «کوئینزلند» که دارای آب و هوای استوایی است یافته اند. این قارچ به شکل فزاینده ای در این ناحیه رشد کرده است.

می تواند باعث صدمه مغزی شود

به گفته محققان خوردن مرجان آتش می تواند باعث نارسایی اندام و آسیب مغزی شود ، حتی تماس با قارچ می تواند باعث تب و التهاب پوست شود.

«مت بارت» از تیم تحقیق گفت از میان صدها قارچ سمی که برای محققان شناخته شده است ، تنها گیاهی که سموم آن از طریق پوست جذب می شود این قارچ است.

«بارت» اظهار داشت: این گونه قارچ در چین ، تایلند و پاپوا گینه نو نیز دیده می شود. ما از وجود این قارچ در استرالیا زمانی که یک عکاس محلی در شهر «Cairns» از آن عکسبرداری کرد، مطلع شدیم

گرده های قارچ ممکن است از طریق باد جابجا شده باشند

«بارت» با بیان اینکه گرده های قارچ احتمالاً هزاران سال پیش توسط باد منتقل شده است ، گفت: «ما در مناطق استوایی قارچ جمع کن نداریم ، بنابراین تاکنون ناشناخته مانده بودند.»

«بارت» خاطرنشان کرد که مرجان آتش سمی در بین بیش از 20 گونه قبلاً ناشناخته است که در شش ماه گذشته در استرالیا شناسایی شده است.

در ژاپن و کره جنوبی به طور سنتی نوعی چای که از قارچ تهیه می شود نوشیده می شود ولی گاهی موارد به دلیل اشتباه صورت گرفته شده در انتخاب قارچ مرجان آتش سمی موارد مرگبار نیز گزارش شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029363

وب گردی

وب گردی