استقرار ۲۵۰ گیت خروجی در پایانه‌های مرزی ایران و عراق

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به استقرار۲۵۰ گیت خروجی در مرزها برای عبور زائران اربعین، گفت: با توجه به اینکه در روزهای منتهی به اربعین تعداد زائران بیشتر می‌شود، آماده افزایش گیت‌های خروجی در پایانه‌های مرزی هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به آمادگی مرزها برای خروج زائران اربعین از کشور، گفت: برنامه‌ریزی‌ها به منظور تردد روان زائران اربعین در مرزهای ایران و‌عراق پیش‌بینی شده است و هم‌اکنون تردد زائران در مرزهای خروجی روان است.

وی درباره گیت‌های خروجی مستقر در مرزها گفت: با هماهنگی صورت گرفته تاکنون ۲۵۰ گیت در مرزهای خروجی ایران و عراق استقرار یافته و همین تعداد نیز توسط دولت عراق در خاک این کشور تأمین شده است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین از آمادگی ایران برای افزایش گیت‌های خروجی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در روزهای منتهی به اربعین تعداد زائران نیز بیشتر می‌شود، ما به منظور تردد بهتر زائران اربعین و‌ عدم‌ معطلی آن‌ها آماده افزایش گیت‌های خروجی در پایانه‌های مرزی ایران و عراق هستیم.

محمدی‌فر با بیان اینکه بسیاری از زائران با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه می‌کنند، گفت: پارکینگ‌هایی در اطراف مرزها پیش‌بینی شده است که امسال با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین حسینی، ظرفیت پارکینگ‌ها نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است، تا زائران بدون مشکل ماشین‌های خود را پارک‌کرده و‌با اتوبوس‌های مستقر در اطراف مرزها به نقطه صفر مرزی منتقل شوند و به ادامه سفر بپردازند.

گفتنی است؛ تاکنون بیش از ۲ میلیون زائر اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029373

وب گردی

وب گردی