کمک گرفتن از فردی که علیه امنیت و اقتصاد جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند چه دلیلی دارد؟

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: به احتمال زیاد مسئولان وزارت علوم به امید جذب بودجه و تأمین مسائل مالی، جفری ساکس را به ایران دعوت کرده‌اند.

حمزه دستیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مدعوین رویداد بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر تعداد زیادی از جاسوسان و افرادی که علیه اقتصاد و امنیت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند، به عنوان سخنران یا مدعو در برنامه‌های مختلف دانشگاهی حضور دارند.

وی ادامه داد: اگر حضور افرادی که دشمنی آنها با نظام جمهوری اسلامی ایران اثبات شده است، از جمله عبدالرسول دری اصفهانی، کاووس سید امامی و جفری ساکس را بررسی کنیم، تمامی این افراد با چراغ سبز وزارت امور خارجه اجازه ورود به کشور را کسب کرده‌ و در قالب موضوعات محیط زیستی، مسائل زنان و مباحث اقتصادی وارد کشور شده‌اند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه جفری ساکس یکی از سخنرانان برنامه اقتصاد جهانی و تحریم‌هاست، گفت: جفری ساکس سال 95 نیز در قالب برنامه‌های محیط زیستی با تأکید و توصیه وزارت امور خارجه به ایران سفر کرده بود.

وی ادامه داد: ساکس در سال 95 به عنوان یک کارشناس محیط زیست به ایران می‌آید و در سال 96 کاووس سید امامی به عنوان مسئول با ماهیت جاسوس در مسائل زیست محیطی دستگیر می‌شود.

دستیار عنوان کرد: اگر بین افرادی که دشمن انقلاب هستند و وزرات امور خارجه رابطه‌ای وجود دارد؛ باید نهاد‌های نظارتی و امنیتی، وزرات خارجه را بازخواست کنند. برای ورود این افراد به کشور باید استعلام‌هایی انجام شود. اگر استعلام انجام می‌گیرد، پس چرا این افراد اجازه دارند به کشور وارد شوند؟ اگر این استعلام صورت نمی‌گیرد بحث خلأ قانونی در این زمینه مطرح می‌شود.

این فعال دانشجویی با طرح این پرسش که آیا هر نهاد یا وزارتخانه‌ای می‌تواند هر فردی با هر سابقه ضد ایرانی را به ایران دعوت کند؟ گفت: جفری ساکس نسخه کوچک‌تر و شاگرد میلتون فریدمن بنیان‌گذار اقتصاد بازار آزاد است،‌ هر زمان آمریکا قصد دارد در کشوری کودتا علیه دولت‌ها انجام دهد، پیش‌تر نسخه اقتصادی آن کشور را از فریدمن تهیه می‌کند.

وی اضافه کرد: جفری ساکس هر زمان در کشوری حاضر شده؛ ریشه‌های آن نظام بعد از مدتی فرو پاشیده است. وی در اروپای شرقی، آفریقای جنوبی، بولوی و شوروی به عنوان مشاور اقتصادی حضور داشته است و پس از مدتی دولت تمام کشورهای نام برده نابود شده‌اند.

دستیار درباره بعد سیاسی شخصیت جفری ساکس بیان کرد: ساکس مشاور جرج سوروس است، این فرد به عنوان پدر انقلاب‌های رنگی در کشورهای مختلف شناخته می‌شود. ظاهراً رئیس جمهور اصلاحات نیز قبل از فتنه سال 88 با جفری ساکس دیدار کرد که حاصل آن تلاش برای انقلاب رنگی سبز در ایران بود که البته نتیجه‌ای جز شکست نداشت.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: جفری ساکس با سفر به هر کشور، به مسئولان وعده پول‌آوری می‌دهد. به احتمال زیاد مسئولان وزارت علوم به امید جذب بودجه و تأمین مسائل مالی، وی را به ایران دعوت کرده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جفری ساکس، کارشناس اقتصادی و معتقد به بازار آزاد است؛ در صورتی که ما بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تأکید داریم، پس حضور وی آورده اقتصادی نیز برای کشور ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029379

وب گردی

وب گردی