واحد کاشان از باب فناوری و علمی قطب فرش ماشینی می‌شود/ بورس دانشجویان در مراکز رشد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان دانشجویان فعال و علاقمند خود را به شرکت‌های مستقر در مراکز رشد معرفی کرده تا دانشجو در این شرکت‌ها مشغول به کار شده و آینده شغلی‌شان تضمین شود.

حسین زینلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در بحث پویش و کمک به صنایع و همچنین سراهای نوآوری گفت: کاشان قطب فرش ماشینی، دومین صادرکننده فرش ماشینی جهان و اولین در کشور بوده که گردش مالی زیادی را در این صنعت به خود اختصاص داده است. بر همین اساس دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه در بازدیدی که از واحد کاشان داشتند تاکید کردند همانطور که کاشان قطب فرش ماشینی در کشور است دانشگاه آزاد واحد کاشان نیز بتواند از باب فناوری و علمی، قطب فرش ماشینی باشد.

او ادامه داد: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی همچنین تاکید دارند که واحد کاشان بتواند صنایع فرش و نساجی کاشان را ساپورت و حمایت کند. بر همین اساس یک مرکز تحقیقاتی هم در این زمینه در واحد کاشان فعال و مجوز همکاری استاندارد را گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ادامه داد: در بازدیدی که دهقانی از واحد و صنایع کاشان داشتند به این جمع بندی رسیدیم که کاشان پتانسیل این را دارد که در فرش ماشینی قطب شود و ان شاالله با فراهم کردن مقدماتی که مورد تایید سازمان مرکزی دانشگاه است واحد کاشان بتواند مجوز سرای نوآوری فرش ماشینی و سرای نوآوری اسانس را اخذ کند.

زینلی اضافه کرد: امیدواریم این سراها یعنی سرای صنایع فرش و اسانس تمام مشکلات آن‌ها چه از نظر علمی و چه از نظر فناوری و تجهیزاتی را مرتفع کند. در همین راستا فعالیت‌مان آغاز و مقدمات کار فراهم شده و امیدوارم تا ماه آینده استارت عملیاتی این کار را نیز بزنیم.

بورس دانشجویان از طریق صنایع و مراکز رشد

او اضافه کرد: رشته نساجی از قدیمی‌ترین رشته‌های واحد کاشان است؛ کاری که در طرح پویش انجام دادیم جذب دانش آموزانی است که وارد صنایع کاشان شوند. دراین طرح صنایع، دانش آموزان را بورس می‌کنند و چند روز دانش آموز در دانشگاه دانشجو شده و همزمان در رشته نساجی تحصیل می کند و همزمان در روزهای مابقی هفته در صنعت مشغول به کار می‌شود.

او ادامه داد: با این اوصاف شغل دانش آموزی که جذب دانشگاه آزاد شده تضمین شده و در کنار شغل خود رشته‌ای را می‌خواند که مرتبط با کار اوست. در این زمینه اقدامات‌مان آغاز شده است و صنایع کاشان در این راستا همکاری خوبی با دانشگاه آزاد دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در خصوص فعالیت‌های مرکز رشد این واحد دانشگاهی نیز صحبت به میان آورد و گفت: در بحث مرکز رشد هم اتفاق خوبی که در کاشان افتاده این است که در مرکز رشد شرکت‌هایی را داریم که نیروی کار می‌گیرند. یعنی دانشجویان فعال و علاقمند خود را به این شرکت ها معرفی کرده و دانشجو در این شرکت‌ها مشغول به کار شده و فن و حرفه یاد می گیرد.

او ادامه داد: شرکت مستقر در مرکز رشد هم به دانشجوی ما حقوق پرداخت می‌کند و دانشجو عملا می‌تواند شهریه تحصیل خود را از این راه تامین کند. بنابراین در بحث صنعت و شرکت‌های مستقر در مراکز رشد توانستیم دانشجو را بورس کرده و شغل او را تامین کرده و به او حرفه و فن یاد بدهیم.

جذب 1300 دانش آموز در مدارس سما کاشان

زینلی در خصوص مدارس سمای کاشان نیز گفت: در مدارس سمای کاشان امسال توانستیم 1300 دانش آموز را در دومین سال تاسیس و راه اندازی جذب کنیم که این اتفاق خوبی در شهر کاشان است. برای کلاس اول دوره ابتدایی پسرانه و دخترانه مجموعه 14 کلاس تشکیل شده است و کاشانی‌ها استبال خوبی از مدارس سما داشتند. این موضوع نیز اتفاق خوبی بود که با توجه به حمایت های دکتر طهرانچی و دکتر ولایتی در بحث مدارس سما رقم خورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در پایان گفت: در هنرستان تربیت بدنی تخصصی دخترانه نیز برای اولین بار جذب دانشجو داشتیم. سال‌های گذشته دختران برای تحصیل باید به شهرهای مجاور مهاجرت می کردند که امسال این هنرستان راه اندازی و اتفاق ویژه ای بود که در واحد کاشان رقم خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029419

وب گردی

وب گردی