جزییات سقوط جرثقیل در شرق تهران/۲ کشته و ۴ مصدوم تا این لحظه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: در حادثه سقوط جرثقیل سنگین در شرق تهران آتش نشانان توانستند یک مرد ۵۰ ساله را زنده از محل حادثه خارج کنند اما دو نفر کشته شدند و ۴ نفر هم آسیب دیدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۲:۱۹ دقیقه ظهر امروز یک مورد سقوط جرثقیل سنگین در اتوبان بسیج انتهای اتوبان شهید محلاتی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد که بلافاصله ۴ ایستگاه همراه با دو دستگاه جرثقیل سنگین و یک دستگاه جرثقیل سبک سازمانی به محل اعزام شدند.

ملکی افزود: در محل مشاهده شد که داخل شهربازی انتهای بزرگراه شهید محلاتی یک دستگاه جرثقیل بزرگ ۱۶۰ تن بخش خصوصی مشغول کار روی یک دستگاه وسیله بازی خیلی بزرگ بوده که یکباره واژگون شده و روی اتوبان شهید محلاتی افتاده است.

وی ادامه داد: بوم بزرگ این جرثقیل سنگین روی یک دستگاه خودروی سنگین و چند نفر عابر پیاده افتاد و تا به این لحظه با کمک جرثقیل‌های سنگین بوم بزرگ این جرثقیل کمی جا به جا شده و آتش‌نشانان موفق شدند نفرات را خارج کنند.

ملکی اعلام کرد: زمانی که نیروها به محل حادثه رسیدند داخل خودروی تاکسی یک مرد حدودا ۵۰ تا ۶۰ ساله حضور داشت که در شرایط بسیار خطرناکی زیر بوم بزرگ قرار گرفته بود که خوشبختانه نیروها توانستند با یک عملیات حساس و نفسگیر بدون این که بوم اصلی جرثقیل سنگین تکان بخورد این فرد را زنده خارج کنند که البته آسیب‌های شدیدی دیده بود و تحویل عوامل اورژانس شد. 2 نفر هم در لحظات اولیه برخورد بوم سنگین جان خود را از دست داده بودند و به تایید عوامل اورژانس فوت شده بودند.

وی تصریح کرد: تا این لحظه 2 نفر در این لحظه جان خود را از دست داده و ۴ نفر دچار مصدومیت شدند که 2 نفر را آتش‌نشانان تحویل عوامل اورژانس دادند و 2 نفر هم به مراکز درمانی منتقل شدند و عملیات برای جابه‌جایی بوم جرثقیل ادامه دارد.

سرهنگ محمد رازقی رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فاتب نیز اعلام کرد: در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز در مسیر غرب به شرق قبل از ابوذر در منطقه ۱۴ سقوط دکل یکدستگاه جرثقیل کاتو باعث ایجاد ترافیک در این مسیر شد. با رصد لحظه به لحظه معابر شهری توسط دوربین های مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ این حادثه سریعا به نزدیک ترین تیم گشتی منطقه ۱۴ پلیس راهور اطلاع داده شد و تیم مذکور بلافاصله در محل حضور پیدا کردند.

رازقی ادامه داد: در لحظه سقوط این دکل، متاسفانه یکدستگاه تاکسی در محل در حال تردد بوده که دکل بر روی آن می افتد. پس از وقوع این تصادف بلافاصله تیم کارشناسی پلیس راهور فاتب در موقعیت حاضر شد و در ابتدا ضمن ایمن سازی محل تصادف به بررسی علل و علت حادثه پرداختند.

وی افزود : جرثقیل سنگین پلیس راهور در محل حاضر و مشغول جابجایی این دکل است.

رازقی از رانندگان خودروها خواست با صبر و حوصله از این صحنه عبور کرده و به رانندگان خودروهای امدادی اجازه دهند تا به محل حادثه رسیده و اقدامات خود را انجام دهند.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1029440

وب گردی

وب گردی