دانشجویان در کنار درس و تحصیل به مسائل و دغدغه‌های فرهنگی توجه کنند

رئیس دانشگاه آزاد استان البرز در جلسه توجیهی دانشجویان جدید در اولین سال تحصیلی حضورشان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نکاتی کلیدی در خصوص تحصیل موفق در دانشگاه را به آنان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، محمد حسین برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج که به همراه جمعی از مسئولین این دانشگاه در جلسه توجیهی دانشجویان جدید واحد کرج حضور داشت ضمن خیرمقدم به دانشجویان جدید، نکات مهمی را به منظور گذراندن دوران موفق تحصیل در دانشگاه به آنان یادآور شد.

وی با اشاره به گوشه ای از موفقیت ها، دستاوردها، افتخارات و توانمندی های واحد کرج به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح و معتبر کشور گفت: حضور شما در این دانشگاه معتبر فرصت ارزشمندی است که در سایه تلاش های شما در دوران تحصیلتان به دست آمده است و از این فرصت ارزنده بایستی به بهترین وجه استفاده کنید تا انشاء‌ا... در آینده بتوانید خود و جامعه را از نتایج پربار آن بهره مند سازید.

برهانی فر با توصیه هایی در خصوص نحوه درس خواندن موثر در دانشگاه به دانشجویان جدید گفت: سعی کنید حتما پیش از حضور در کلاس به انجام مطالعه دروس بپردازید و با آمادگی و پیش مطالعه در کلاس های درس حاضر شوید.

وی با اشاره به وجود شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد، هسته های فناور و سایر امکانات موجود در واحد کرج از اهداف بزرگ این دانشگاه برای ایجاد زمینه تبدیل علم به ثروت و ایده به محصول سخن گفت و افزود: با حرکت در این مسیر شما هم می توانید در قالب ایده پردازان، تیم های علمی، محققان و پژوهشگران از حمایت های دانشگاه برخوردار شده و برای رسیدن به نتایج عملی و اقتصادی از آموزه های خود گام بردارید و ضمن نفع شخصی، در خدمت به جامعه و کسب استقلال علمی و صنعتی و نیز رشد اقتصادی کشور موثر باشید.

در ادامه برهانی فر نکاتی را در خصوص مسائل فرهنگی جامعه و دانشگاه به دانشجویان متذکر شد و از آنان خواست در کنار درس و تحصیل و همزمان با آموزش به مسائل فرهنگی نیز توجه کنند و به مشکلاتی که ممکن است پیش روی آنان یا دانشگاه قرار گیرد؛ بی توجه نباشند و ضمن انعکاس آن به مسئولین در رفع آن نیز دلسوزانه همکاری کنند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم اکبری معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرج نیز نکاتی را در خصوص وظیفه دانشجویان در قبال خانواده، جامعه و دانشگاه به آنان گوشزد کرد و توصیه هایی دوستانه به آنان ارائه نمود.

حجت الاسلام و المسلمین داود خوشباور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز در جمع دانشجویان جدید به ایراد سخنانی در خصوص امکانات و حمایت های نهاد رهبری در واحد کرج از طرح ها، توانمندی ها و استعدادهای علمی و عملی دانشجویان پرداخت.

در این جلسه توجیهی ضمن پخش کلیپ ها و تصاویری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، دانشجویان با فضای کلی دانشگاه؛ بخش ها و قسمت های مختلف، خدماتی که از هر بخش دریافت خواهند کرد، نحوه تعامل با مسئولین، استادان و کارکنان دانشگاه، مقررات و آیین نامه های آموزشی و انضباطی، امکانات و فضاهای فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فوق برنامه، نحوه حضور در انجمن ها و تیم های دانشجویی و به طور کلی نحوه تحصیل موفق در دانشگاه آشنا شدند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029457

وب گردی

وب گردی