نرخ بلیت اتوبوس‌های اربعین در پایانه‌ها نصب شد/ روزانه  65 هزار آمد و شد از مرز مهران

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر میزان آمد و شد در پایانه‌های مرزی نسبت به روزهای عادی بین 6 تا 9 برابر افزایش یافته است و این نشان از استقبال پرشور زائران حسینی از این سفر معنوی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داریوش باقر‌جوان در تشریح آخرین وضعیت اعزام زوار اربعین از طریق ناوگان حمل و نقل اتوبوسی گفت: با توجه به تعجیل یک هفته‌ای در آغاز طرح سفرهای اربعین، خوشبختانه شاهد حضور گسترده زائران در پایانه‌های مرزی هستیم.

افزایش تا 9 برابری عبور و مرور از مرزهای سه‌گانه

وی با اشاره به استقبال پایانه‌های مرزی چذابه، شلمچه و مهران از زائران گفت: در حال حاضر ورود و خروج در پایانه‌های مرزی سه‌گانه به صورت گسترده در حال انجام است و ورود و خروج در این پایانه‌های مرزی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بسیار چشمگیری داشته و تعداد زائران بسیار افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در حال حاضر زائران به سمت مرز عراق و عتبات عالیات در حال اعزام هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

باقرجوان گفت: در حال حاضر به صورت متوسط روزانه از مرز مهران حدود 65 هزار آمد و شد داریم که در ایام عادی این رقم حدود 8 هزار آمد و شد در روز است که این ‌نشان از افزایش 8 تا 9 برابری تقاضا در این ایام دارد.

وی افزود: پایانه مرزی شلمچه در حال حاضر روزانه 35 هزار آمد و شد را ثبت کرده است در حالی که متوسط آمد و شد روزانه در این پایانه مرزی در ایام عادی، کمتر از چهار هزار نفر است.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در پایانه مرزی چذابه روزانه حدود 8 هزار آمد و شد در این ایام ثبت شده است که افزایش 6 برابری نسبت به ایام عادی دارد و این نشان از شور و اشتیاق جدی‌تر زائران حسینی در سال جاری دارد.

باقرجوان بیان کرد: امیدواریم امسال نیز سفرهای اربعین‌ با کیفیت انجام شود و زائران حسینی سفر زیارتی مناسبی داشته باشند.

هر میزان تقاضای سفر را از سوی زائران پاسخ می‌دهیم/ فروش‌ حضوری و اینترنتی بلیت

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: با توجه به تعجیل یک هفته‌ای در آغاز طرح سفرهای اربعین ( از 17 مهرماه به 10 مهرماه) ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به خوبی در حال اعزام زائران است.

وی ادامه داد: تعداد 8 هزار دستگاه اتوبوس را برای این ایام در نظر گرفته‌‌ایم و از نظر تقاضا و ظرفیت صندلی فعلاً هیچ مشکلی نداریم و تشکل‌های صنفی هم در حوزه تقاضا پاسخگو هستند و به هر نوع تقاضا پاسخ می‌دهیم.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: شرکت‌های تعاونی از طریق پایانه‌ها و سایت‌های خود فروش بلیت سفرهای اربعین را انجام می‌دهند.

نصب نرخ بلیت اتوبوس‌های اربعین در پایانه‌های مسافری

وی با تأکید بر اینکه نرخ بلیت سفرهای جاده‌ای اربعین اصلا افزایش نیافته است،‌ افزود: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم چشم‌داشت نامشخص مادی به سفر معنوی اربعین از سوی سودجویان وجود داشته باشد، ‌براساس نرخ‌نامه اربعین، قیمت بلیت اتوبوس مشخص و مصوب است هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم،‌ صنف مربوطه هم این موضوع را پذیرفته است.

باقرجوان اضافه کرد: نرخ‌نامه‌ها و قیمت‌ها همه در پایانه‌های مسافری در مقابل چشم مسافران نصب شده است و در برگشت هم همین روال را داریم.

زائران گران‌فروشی بلیت را اطلاع‌ دهند

باقرجوان اضافه کرد: اگر زائری حس کرد اجحافی در حق وی شده است و یا رانندگان و شرکت‌ها وجوه اضافه‌ای را مطالبه کردند، می‌تواند از طریق دفاتر سازمان راهداری در پایانه‌ها، سامانه پیام کوتاه 1000141 و تلفن گویای 141 این موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر همکاران ما در پایانه‌های مسافری و پایانه‌های مرزی آمادگی کامل دارند و توجیه هستند که در مقابل تخلفات، بلافاصله تشکیل پرونده دهند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: همچنین تخلفات از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در قوانین مصوب حوزه حمل و نقل دنبال می‌شود؛ ‌همچنین ‌دوستان سازمان تعزیرات حکومتی در پایانه‌ها حضور دارند و جریمه‌های لازم را در صورت بروز تخلف برای شرکت‌های تعاونی و راننده‌ها اعمال می‌کنند.

باقرجوان تأکید کرد: قطعا هر مبلغ اضافه‌ای که اخذ شود باید مرجوع شود و برخورد قانونی خواهیم داشت، اجازه نمی‌دهیم در این ایام معنوی فردی با گران‌فروشی معنویت این ایام را به تلخی تبدیل کند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: شرکت‌های حمل و نقل و تشکل‌های صنفی هم در این باره توجیه هستند و دیدگاه آنها این است که با حداقل هزینه، زائران را جابه‌جا کنند و این با وجود مواجهه با مشکلات فراوان است اما تلاش می‌کنند در جابه‌جایی زوار حسینی، دنبال سود نباشند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029466

وب گردی

وب گردی