کرایه پارکینگ هر خودرو در مرزها روزانه ۵ هزار تومان است/ افزایش نرخ کرایه غیرقانونی است

با وجود اینکه اخباری مبنی بر کرایه ۲۵ هزار تومانی برای پارک روزانه هر خودرو در پارکینگ‌های مرزی منتشر شد، مسئولان ستاد مرکزی اربعین هزینه پارک هر خودرو در پارکینگ‌ها را بدون افزایش قیمت نسبت به سال گذشته، ۵ هزار تومان اعلام کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برخی از عاشقان حسینی سفر خود به حماسه اربعین را آغاز کرده‌اند که با توجه به توصیه‌های صورت گرفته بسیاری از زائران حسینی با خودروهای شخصی به سوی‌مرزها رفته تا پس از قرارگیری ماشین‌های خود در پارکینگ‌های پیش‌بینی شده در مرزها، به ادامه سفر خود بپردازند.

با وجود اینکه در روزهای گذشته مسئولان ستاد مرکزی اربعین به افزایش پارکینگ‌ها و ظرفیت آن‌ها بدون بالا رفتن هزینه برای زائران و‌نرخ کرایه‌ پارکینگ‌ها اشاره کردند، برخی از زائرانی که به مرزها مراجعه کردند، شاهد افزایش قیمت پارکینگ‌ها شده‌اند. به طوری که حتی در برخی رسانه‌ها هزینه ۲۵ هزار تومان برای هر روز پارک خودرو در پارکینگ‌های مرزی اعلام شد.

اعلام شبی ۲۵ هزار تومان بابت هر شب پارک‌خودرو در پارکینگ‌های مرزی موجب نارضایتی بسیاری از زائران شده است، تا جایی که حتی این‌مبلغ تاحدودی با هزینه پارکینگ‌های مسقف در فرودگاه‌ها نیز برابری می‌کند

این امر در حالی است که سال گذشته پارکینگ‌ها بر اساس قیمت‌مصوب ستاد اربعین باید ۵ هزار تومان برای هر شب پارک خودروها دریافت می‌کردند که البته سال گذشته نیز به دلیل عدم‌وجود نظارت کافی تا شبی ۱۵ هزار تومان نیز از زائران حسینی اخذ شده بود.

در هر صورت اعلام شبی ۲۵ هزار تومان بابت هر شب پارک‌خودرو در پارکینگ‌های مرزی موجب نارضایتی بسیاری از زائران شده است، تا جایی که حتی این‌مبلغ تاحدودی با هزینه پارکینگ‌های مسقف در فرودگاه‌ها نیز برابری می‌کند.

در همین رابطه احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به مبلغی که پارکینگ‌ها در مرزهای سه ‌گاه فعال (مهران، شلمچه و چذابه) از زائران اخذ می‌کنند گفت: مبلغ‌های مختلفی برای پارک خودروها در پارکینگ‌های مرزها پیش‌بینی شده است.

وی به خدماتی که از سوی پارکینگ‌ها به ازای مبالغ دریافتی ارائه می‌شود، افزود: امسال خودروهایی که در پارکینگ‌ها قرار می‌گیرند از خدمات بیمه نیز بهره‌مند می‌شوند. علاوه بر این امسال تمامی پارکینگ‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارند، به طوری که علاوه بر آسفالت و‌خط کشی، چراغ‌هایی برای تأمین روشنایی در پارکینگ‌ها تعبیه شده است. البته قیمت نهایی‌و خدمات را کمیته زیرساخت ستاد اربعین بهتر در جریان است.

بر اساس هزینه مصوب در ستاد مرکزی اربعین به ازای هر شب پارک خودرو از زائران باید ۵ هزار تومان اخذ شود و مبالغ بالاتر از آن قانونی نیست

بر همین اساس مجیدعبداللهی دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی در رابطه با گلایه‌های زائران اربعین حسینی در زمینه هزینه‌های پارکینگ در مرزها، گفت: در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان زیرساخت‌ها کاملا مهیا است و خودروهای بسیاری هم‌اکنون در پارکینگ‌ها هستند، به طوری که در مرز چذابه در این لحظه ۶۰۰ دستگاه خودرو پارک شده است.


وی با بیان اینکه بر اساس هزینه مصوب در ستاد مرکزی اربعین به ازای هر شب پارک خودرو از زائران باید ۵ هزار تومان اخذ شود و مبالغ بالاتر از آن قانونی نیست، افزود: در مرزهای شلمچه و چذابه مبالغ همچون سال گذشته است درباره مرز مهران هم باید به همین صورت باشد که در صورت گزارش مبنی بر تخلفات ما این امر را پیگیری می‌کنیم.
عبداللهی با اشاره به مبالغی که پارکینگ‌ها از زائران اخذ می‌کنند،گفت: در پارکینگ‌ها مبالغ به مدت حضور متوسط زائران به صورت یکجا دریافت می‌شود، به طور مثال در مرز شلمچه به ازای ۶ شب همان ابتدا از زائران ۳۰ هزار تومان دریافت می‌شود.
وی درباره مبلغ ۲۵ هزار تومان روزانه برای پارک‌خودروها در پارکینگ مرزها که از سوی برخی رسانه‌ها اعلام شده است، گفت: این قیمت مورد تایید نیست.شاید این‌مبلغ به ازای ۵ شب مطرح شده است، چرا که بر اساس نرخ مصوب شبانه ۵ هزارتومان برای پارک خودروها باید اخذ شود و ما نیز اعلام کردیم افزایش هزینه در مبلغ پارک خودروها در پارکینگ‌ها نداریم.

در پارکینگ‌ها مبالغ به مدت حضور متوسط زائران به صورت یکجا دریافت می‌شود، به طور مثال در مرز شلمچه به ازای ۶ شب همان ابتدا از زائران ۳۰ هزار تومان دریافت می‌شود

انتهای پیام/

کد خبر: 1029468

وب گردی

وب گردی