ارائه خدمات رایگان درمان ناباروری به افراد تحت پوشش بهزیستی

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با بیان اینکه درحال حاضر نسبت به سال‌های گذشته ارائه خدمات درمان ناباروری افزایش یافته است، گفت: این خدمات برای جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی رایگان است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت در برنامه «تهران کلینیک» رادیو تهران در رابطه با موضوع ناباروری و توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد ازدیاد جمعیت، گفت: درحال حاضر نسبت به سال‌های گذشته خدمات ارائه خدمات در حوزه درمان ناباروری افزایش یافته است و اکنون حدود ۸۸ مرکز در سراسر استان‌ها درحال فعالیت هستند.

وی افزود: در گذشته افرادی که از این خدمات استفاده می‌کردند یک‌بار در سال تحت پوشش حمایت‌های مالی قرار می‌گرفتند ولی در دستورالعمل جدید این خدمات تا ۳ بار در سال به صورت حمایتی ارائه می‌شود. این خدمت در گذشته به خانم‌هایی تا سن ۴۳ سالگی ارائه می‌شد ولی اکنون سن ارایه خدمات دو سال افزایش یافته است.

وی افزود: عموم مردم می‌توانند با پوشش ۸۵ درصدی خدمات را دریافت کنند ولی ارائه خدمات درمان ناباروری برای جامعه هدفی که تحت پوشش بهزیستی هستند رایگان است.

شادنوش در رابطه با پروسه‌های درمان گفت: طبق استانداردهای جهانی فرایندهای درمانی بین ۳۰ تا ۳۵ درصد موفقیت کسب می‌کنند، فرایند درمانی در دنیا وجود ندارد که در نوبت اول صددرصد موفقیتآمیز باشد. گاهی ممکن است دوره‌ها و سیکل‌های زیادی طی شود تا پاسخی مثبت دریافت شود ولی تلاش شده است که لیست‌های انتظار به حداقل زمان برسند.

شادنوش با بیان اینکه در تمام استان‌ها مراکز درمان ناباروری وجود دارند گفت: مردم می‌توانند از طریق معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی آدرس این مراکز را دریافت و مراجعه کنند.

وی در رابطه با تحریم داروهای این حوزه و هرینه‌های بالای آنها گفت: در حال تلاش هستیم که از کسانی‌ که توان مالی کمی دارند حمایت شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:هیچ مرکز خصوصی حق اینکه خارج از مصوبه مبالغی را دریافت کند ندارد و خدمات باید طبق تعرفه‌ها ارائه شوند و اگر تخلفی صورت گرفت مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ تخلفات را برای پیگیری گزارش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029473

وب گردی

وب گردی