لزوم توسعه جامعه خیرین‌ مدرسه‌ساز به مدرسه‌یاری و فن‌یاری

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: باید جامعه خیرین مدرسه‌ساز را در ابعاد فرهنگ‌یاری، مدرسه‌یاری و فن‌یاری توسعه دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن حاجی‌میرزایی در جلسه هم‌اندیشی اعضای هیأت ‌مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کرد: همواره قدوم خیرین برای عرصه تعلیم و تربیت مبارک بوده است و خواهد بود و شما در عمل آشکار کردید که خیرین چه جایگاه والایی دارند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره نیکوکاری گفت: خداوند کسانی که با اموال خود مجاهدت می‌کنند را در کنار کسانی که با جان خود مجاهدت می‌کنند، قرار می‌دهد؛ شما یاوران خدا هستید و ما وظیفه‌ داریم در برابر نعمت خداوند شاکر باشیم و یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها که امروز از آن بهره‌مندیم، نعمت وجود خیرین است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه نعمت‌ها باید یادآوری و شکرگزاری شوند چراکه از این نعمت‌ها از ما سؤال خواهد شد، گفت: نعمت‌های خدا بر دو نوع ظاهری و باطنی هست؛ ساخت مدرسه وجوه ظاهری کار خیرین است که قابل‌ مشاهده است اما وجه باطنی نعمت خیرین، تأثیر تربیتی است که این کار بر جامعه اثر می‌گذارد.

وزیر آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: اقدامات خیرین لطافت و نیکوکاری را در جامعه به وجود می‌آورد و شما این عمل تربیتی را راهبری می‌کنید و حضور مؤثر دارید.

وی افزود: باید فضا را به‌گونه‌ای ایجاد کنیم که هر فردی با هر توانمندی بتواند در مدرسه‌سازی مشارکت کند؛ البته جامعه به حدی از قابلیت و ظرفیت رسیده است که در برابر هر مشکلی از جامعه احساس مسؤولیت کرده و برای حل آن مشکل مشارکت می‌کند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش زمانی به اهداف خود خواهد رسید که همه در نظام تعلیم و تربیت مشارکت کنند، گفت: باید مدرسه با خانواده و جامعه پیوند بخورد و عرصه مشارکت را گسترده کنیم چرا که مشارکت بستر آموزش‌ و پرورش را به میان مردم می‌برد.

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در فرهنگ دینی، خانواده مسئول اصلی تربیت است و بقیه نهادها همراه و کمک‌کننده این مسیر هستند و باید فضا را برای خانواده‌ها ایجاد کنیم تا مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه وجه باطنی حضور خیرین آثار ماندگار و پایداری در فرهنگ و جامعه دارد گفت: مسئول تربیت هستیم و باید جامعه خیرین مدرسه‌ساز را به فرهنگ یاری، مدرسه یاری، فن یاری و...توسعه دهیم چراکه مدرسه باید کانون محلی و عرصه یادگیری باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029476

وب گردی

وب گردی