نیمی از مخاطبان تلویزیون فقط فیلم وسریال‌ می‌بینند

مرکزتحقیقات سازمان صدا وسیما درنظرسنجی جدید خود اعلام کرده است که بیش از نیمی از مخاطبان برنامه‌های تلویزیون فقط بیننده فیلم و سریال هستند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما در نظرسنجی جدید خود به مقایسه میزان استفاده مردم از سیمای جمهوری اسلامی و سایر رسانه‌ها در موضوعات مختلف پرداخته است که بر اساس آن در زمینه فیلم و سریال، 81 درصد از مردم سراسر کشور بیننده فیلم و سریال از تلویزیون جمهوری اسلامی یا سایر رسانه‌ها هستند و 50.1 درصد مردم هم فقط فیلم و سریال را از سیمای جمهوری اسلامی دنبال می‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی 22.1 درصد از مردم سراسر کشور فیلم و سریال را هم از سیمای جمهوری اسلامی و هم از سایر رسانه‌ها دنبال می‌کنند و 8.8 درصد هم فقط بیننده فیلم و سریال از سایر رسانه‌ها هستند.

میانگین تماشای فیلم وسریال از سیمای جمهوری اسلامی ایران در شبانه روز یک ساعت و 47 دقیقه است درحالی که میانگین تماشای فیلم و سریال از سایر رسانه‌ها در شبانه روز براساس این نظرسنجی 40 دقیقه بدست آمده است.

در میان شبکه‌های مختلف تلویزیونی مردم فیلم و سریال خود را بیشتر از شبکه‌های سه ،یک ،آی فیلم ،دو و شبکه استانی دنبال می‌کنند.

37.9 درصد از مردم بیشتر از شبکه سه ،26 درصد بیشتر از شبکه یک ،21.1 درصد بیشتر از شبکه آی فیلم ،11.1 درصد بیشتر از شبکه دو و 10.3 درصد بیشتر از شبکه استانی محل زندگی خود فیلم و سریال تلویزیونی می‌بینند.

بر اساس این نظرسنجی 13.5 درصد از مردم بیشتر از ماهواره ،7.7 درصد بیشتر از شبکه نمایش خانگی ،7.6 درصد بیشتر از تلفن یا رایانه همراه خود و 5.7 درصد هم از سایت‌های اینترنتی برای دیدن فیلم و سریال مورد نظر خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029478

وب گردی

وب گردی