راه‌های انتقال ایدز مشخص است

معاون وزیر بهداشت در خصوص حوادث اخیر در شهرستان لردگان بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت در واکنش به حوادث اخیر در روستای لردگان بیانیه‌ای صادر کرد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

« اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است و در صورت تشخیص به موقع و شروع درمان، نه تنها فرد می‌تواند طول عمر طبیعی داشته باشد، بلکه قابلیت انتقال بیماری به دیگران نیز می‌تواند نزدیک به صفر شود.

به همین دلیل رسالت اصلی نظام بهداشتی دادن آگاهی به مردم، برطرف کردن باورهای غلط در این خصوص، فراهم آوردن امکان تشخیص بیماری و ارائه درمان به موقع و کارآمد است. همه اقدامات تشخیصی و درمانی با حفظ اصل رازداری کامل صورت می گیرد.

در یکی از روستاهای شهرستان لردگان نیز بعد از تشخیص چند مورد ابتلا به عفونت اچ آی وی، ضمن ارائه آموزش به مردم، دسترسی به اقدامات تشخیصی فراهم شد. موارد جدید شناسایی شده، سریعأ تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند. راه‌های انتقال همه موارد کامل مشخص است و به اطلاع بیماران رسیده است و از آنجا که جزو حریم خصوصی بیماران است، به هیچ وجه قابل انتشار نیست.

این روند با هوشیاری کامل و اقدام به موقع و کاملا علمی پرسنل بهداشتی درمانی بیماران شناسایی و در روند درمان قرار گرفته‌اند.»

متأسفانه عده‌ای از افراد نا آگاه و یا سودجو اقدام به انتشار اخبار کذب و نگران کننده نموده‌اند و در این بین رسانه های بیگانه نیز با ارائه اطلاعات غلط به این نگرانی دامن می‌زنند.

بدینوسیله اعلام می شود در خصوص راه های انتقال بیماری در آن منطقه هیچ ابهامی وجود ندارد و صراحتا تاکید می‌شود که هیچ اقدام تشخیصی و بهداشتی، واکسیناسیون و ..... مطلقا عامل انتقال بیماری در منطقه نبوده است.

در حال حاضر تیم‌های تخصصی برای ادامه مشاوره و مراقبت و درمان از طرف وزارت بهداشت در منطقه مستقر هستند و درمان موارد شناسایی شده زیر نظر یک فوق تخصص در حال انجام است.

اقدام به هنگام نیروهای خادم و دلسوز در آن منطقه جای تقدیر و تشکر دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1029479

وب گردی

وب گردی