ارائه درمان‌های نوین در حوزه اورژانس‌های انکولوژی

دبیر علمی همایش یک روزه اورژانس‌های انکولوژی با اشاره به بومی‌سازی داروهای ایمونوتراپی در کشور گفت: علاوه بر طرح این موضوع، جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه اورژانس‌های انکولوژی در همایش ارائه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر سید امیر انواری متخصص رادیوانکولوژی در آستانه برگزاری همایش یک روزه اورژانس‌های انکولوژی گفت: این همایش به همت انجمن کلینیکال انکولوژی ایران، ۱۸ مهر با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در هتل پارسیان اوین برگزار می‌شود.

وی افزود: جراحان انکولوژی، جراحان اعصاب، متخصصان پاتولوژی و هماتولوژیست‌ها از جمله گروه‌های هدف در این همایش خواهند بود و محور اصلی همایش اورژانس‌های انکولوژی با تکیه بر درمان‌های نوین است.


دبیر علمی نخستین همایش یک روزه اورژانس های انکولوژی ادامه داد: درمان‌های نوین که در اورژانس‌های انکولوژی استفاده می شود همچونIMRT، IgRT، VMAT و .... از جمله موضوعاتی است که در این همایش با حضور اساتید و صاحبنظران و شرکت کنندگان مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.


دکتر انواری با اشاره به اینکه درمان‌های هدفمند و ایمونوتراپی از دیگر محورهای علمی این همایش یک روزه خواهد بود، گفت: در حال حاضر انحصار ایمونوتراپی برای ۲ تا ۳ کشور است ولی خوشبختانه به همت شرکت های داروسازی داخل کشور و همکاری شرکت های بین المللی ایمونوتراپی در کشور ما استفاده می‌شود.


وی از بومی سازی داروهای ایمونوتراپی در کشور خبر داد و گفت: البته برخی از مواد اولیه این داروها از خارج از کشور تهیه می‌شود و گران است و به همین دلیل اکثر این داروها تحت پوشش بیمه قرار ندارد.


انواری گفت: ایمونوتراپی برای همه بیماران مبتلا به سرطان استفاده نمی شود و قبل از انجام آن نیاز به آزمایش های خاص برای بیمار بوده تا بررسی کنیم که آیا این روش قابل استفاده و به صلاح بیمار خواهد بود؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1029494

وب گردی

وب گردی