دانشجوی تراز انقلاب پیشبرنده آرمان‌ها و اهداف نظام به سمت تمدن نوین اسلامی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: دانشجوی تراز انقلاب باید پیشبرنده آرمان‌ها و اهداف نظام به سمت تمدن نوین اسلامی باشد.

حامد علی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جایگاه و نقش دانشجویان در گفتمان انقلاب اسلامی گفت: با نگاهی به تاریخ معاصر ایران در می‌یابیم که دانشجو و دانشگاه همسو با جامعه بوده و دانشگاهیان برای اقشار مختلف مردم مرجع محسوب می‌شوند. دانشجوی تراز اول انقلاب فردی است که پیشبرنده آرمان‌ها و اهداف انقلاب به سمت تمدن نوین اسلامی باشد.

وی ادامه داد: دانشجو باید نسبت به موقعیت و جایگاه خود برای قرار گرفتن در چارجوب گفتمان انقلاب اسلامی تلاش کرده تا بتواند اثربخشی و کارایی لازم را برای رشد و پیشرفت کشور ایفا کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه گام نخست انقلاب اسلامی را دانشجویان و جوانان برداشتند، گفت: در حالی وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم که شرایط و موقعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم به طور قابل توجهی از جمله مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دستخوش تغییرات شده است. لذا جامعه از دانشجویان نسل سوم و چهارم انقلاب انتظارات بیشتری دارد.

وی به اهمیت نقش دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: کارکرد تخصصی دانشگاه‌ها تولید علم است و دانشگاهی مبدا تحولات محسوب می‌شود که در این عرصه دانشجویان تراز انقلاب اسلامی تربیت کرده باشد. دانشگاه‌ها با فراهم کردن محیطی آرام و به دور از سیاست‌زدگی به پرورش دانشجویانی که مدیران آینده کشور هستند، کمک می‌کنند.

علی‌زاده فعالیت دانشجویان تراز اول انقلاب در مسیر حرکت به سوی حل مشکلات جامعه را در پنج سطح دانست و گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، دانشجویی تراز انقلاب است که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی سودمند و اثر بخش باشد؛ که لازمه آن حرکت در مسیر صحیح و به دور از مسائل بی‌اهمیت و حواشی است؛ این فعالیت‌های دانشجویان به پنج دسته تقسیم می‌شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دانشجوی تراز اول انقلاب در گام نخست باید بتواند مسائل را در سطوح مختلف دانشگاهی، شهری، استانی، کشوری و بین‌المللی احصا کند. سپس در مرحله دوم با توجه به آن مسائل، راهبردها و راه‌حل‌های مناسب را در قالب هسته‌های تخصصی پیدا کند.

وی درباره مرحله سوم فعالیت دانشجویان تراز اول انقلاب بیان کرد: دانشجویان انقلابی در گام بعدی باید به روش‌های مختلف به گفتمان‌سازی در دانشگاه و سطح وسیع‌ جامعه بپردازد و با ارتباط موثر با جامعه و مردم نسبت به گفتمان سازی‌های انجام شده راهبرد‌ها فعال و قابلیت اجرایی داشته باشد.

علی‌زاده همراهی جریان دانشجویی با اقشار مختلف جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت: دانشجوی تراز اول انقلاب اسلامی باید به عنوان موتور محرک جامعه، مردم را با خود همراه کند و به صورت تخصصی و نگاه کارشناسانه به بیان مطالبات مردم بپردازد و از مسئولان مربوطه مطالبه‌گری کند. جریان دانشجو باید جامعه را به جنب و جوش و حرکت در مسیر دستیابی به آرمان‌های انقلاب هدایت کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان تراز اول انقلاب در مرحله آخر باید به صورت جهادی وارد عرصه عمل و اقدامات میدانی شوند و برای حل مسائل نظام پیش قدم باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029498

وب گردی

وب گردی