مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی  پایگاهی برای کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای نوپا است

سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراکز رشد با هدف بسترسازی و ایجاد کسب و کارهای فناورانه و نوپا در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و رسالت این مراکز ایجاد زیرساخت‌‌های لازم برای کارآفرینی دانشجویان و فارغ‌‌التحصیلان این دانشگاه است.

قباد بهزادی‌‌پور سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت این مراکز گفت: مراکز رشد با هدف بسترسازی و ایجاد کسب و کارهای فناورانه و نوپا در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و رسالت این مراکز ایجاد زیرساخت‌‌های لازم برای کارآفرینی دانشجویان و فارغ‌‌التحصیلان این دانشگاه است. این مراکز در آینده نزدیک در ذیل سرای نوآوری قرار می‌‌‌گیرند تا به صورت تخصصی‌‌‌‌تر فعالیت خود را ادامه دهند.

وی تشریح کرد: سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد در راستای ایجاد زیرساخت توسعه فناوری و تولید کسب و کارهای نوپا راه‌‌‌‌‌اندازی می‌‌شوند. از آنجایی که دانشگاه در حال گذار و رسیدن به دانشگاه نسل سوم بوده بنابراین، ورود به حوزه فناوری و نوآوری ضرورت دارد و ایجاد سرای نوآوری حرکت واقعی به سمت دانشگاه نسل سوم است.

سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره بخش‌‌های تشکیل‌‌دهنده سراهای نوآوری و عملکرد آنها خاطرنشان کرد: شتاب‌‌‌دهنده‌‌‌ها، مراکز رشد و پارک علم و فناوری زیر مجموعه سراهای نوآوری هستند و تبدیل یک ایده اولیه به یک تیم توانمند در مراکز شتاب‌‌‌دهی صورت می‌‌‌گیرد. این تیم‌‌‌ها به‌‌‌‌‌‌صورت شرکت‌‌‌های نوپا در مراکز رشد مستقر می‌‌‌شوند و محصول خود را تولید می‌‌‌کنند؛ به این ترتیب، شرکت‌‌‌‌های نوپا برای اخذ سرمایه‌‌‌‌‌گذاری و توسعه بازار به پارک علم و فناوری معرفی می‌‌شوند.

بهزادی‌‌پور درباره اکوسیستم نوآوری در سراهای نوآوری اظهار کرد: اکوسیستم نوآوری در ذیل سراهای نوآوری از طریق شتاب‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌ها، مراکز رشد و پارک علم و فناوری به وجود می‌‌آیند. با توجه به جایگاه و نقش مراکز رشد در سراهای نوآوری و نظر به ماموریت تخصصی سراها، نظام موضوعات در مراکز رشد با عنوان پویش کارآفرینی تهیه می‌‌‌شود.

وی تاکید کرد: نظام موضوعات کارآفرینی بر اساس ظرفیت دانشگاه، صنایع استان و اقلیم منطقه بوده و امروزه بخش عمده‌‌‌ای از کسب و کارهای شکل گرفته در دنیا بر اساس کسب و کارهای کوچک است. در پویش کارآفرینی مدیران مراکز رشد از طریق برگزاری جلسات مشترک با اتاق بازرگانی استان مربوط و استعلام نیازهای صنایع مختلف، جلسه با اعضا هیئت علمی فناور، شرکت‌‌‌های موفق و دانش‌‌‌بنیان منطقه، ایده‌‌هایی که منجر به کسب و کارهای نوپا می‌‌شود را جمع آوری می‌‌‌‌‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029541

وب گردی

وب گردی