استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی در مدارس سما، ارتقا کیفیت است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آموزش و پرورش با تلاش همکاران رو به تعالی است و پیشرفت ها در این حوزه با 50 سال پیش قابل مقایسه نیست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد بطحائی در جلسه شورای نظارت و هماهنگی مدارس سمای استان زنجان با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش ما از حیث کمّی با بسیاری از کشورهای اروپایی تفاوتی ندارد، اظهار کرد: آنقدری که در توسعه راه سازی و آب و برق و گاز رسانی پیشرفت داشته ایم اما در توسعه آموزش و پرورش، نتوانسته ایم پا به پای این پیشرفت‌ها حرکت کنیم.

وی افزود: هرچند نسبت به سایر موضوعات کشور، حق آموزش و پرورش آن گونه که باید ادا نشده است ولی اقدامات انجام شده قابل مقایسه با 50 سال پیش نیست و همه این پیشرفت ها را مدیون کسانی هستیم که طی این سال ها، در آموزش و پرورش منشأ اثر بوده اند.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدارس سما علی رغم مزیت های رقابتی ، از حیث کیفیت راه نرفته زیاد دارد. مدارس سما می توانند در صورت توجه به کیفیت آموزشی، در آموزش کشور نقش به سزایی ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی در مدارس سما، ارتقاء کیفیت است، اضافه کرد: مهم این است که مدارس با کیفیتی داشته باشیم که برازنده دانشگاه آزاد اسلامی و روش و تجهیزات در تراز جمهوری اسلامی باشد و به عنوان الگو در اجرای سند تحول اموزش و پرورش مورد کاربست عملیاتی قرار بگیرد. به همین دلیل، اصراری بر توسعه کمّی نداریم .

بطحائی با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی و سما این پتانسیل را دارد که دانش آموزان با هوش و استعداد در مناطق محروم و طبقه متوسط جامعه را بپذیرد،گفت: دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی هست که این مأموریت را بردوش می‌کشد که ‌دانش آموزان را از مهد کودک تا دکتری تحت پوشش قرار دهد.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد نقشه راه مدارس سماء به پشتوانه آموزش و پرورش وسازمان نوسازی مدارس ترسیم شده است که در این راه به کسانی که دل در گرو تعالی اموزش در کشور دارند نیاز داریم .

وی افزود: در حوزه مهارت آموزی در آموزش کشور تاکنون کار قابل توجهی انجام نشده و دانشگاه آزاد اسلامی توانایی وارد شدن به حوزه مهارت آموزی را دارد.

سید محمد بطحائی با انتقاد از نگاه های بدبینانه به بخش غیر دولتی، دلیل دولتی ماندن اقتصاد را همین بدبینی ها اعلام کرد و افزود: مدارس غیر دولتی سما ظرفیت خوبی برای کمک به آموزش و پرورش است تا آن بخش از جامعه که می تواند هزینه تحصیل در این مدارس را تأمین کنند با تحصیل در این مدارس باری از دوش دولت برداشته شود.

بطحائی اعلام کرد: مدارس سما اگر به نقطه مطلوب خود برسد ، حاضر است تمام فعالیت های خود را در معرض دید و قضاوت قرار دهد تا دیگران هم از این تجربه استفاده کنند و مدیران و معلمان و سایر آموزش گاه ها را در حوزه های یادگیری و آسیب های اجتماعی و ... مورد آموزش قرار دهد.

در ادامه این نشست علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بر شمردن پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی مهم ترین نهاد بخش غیر دولتی در حوزه آموزش عالی کشور است و توانسته بار بزرگی از دوش کشور بردارد.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گروه کور کنکور در اوایل انقلاب را به درستی باز کرد و از فاجعه سد کنکور کشور را نجات داد.

فیروزفر با اشاره به زیر ساخت های دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت : دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان بزرگترین و موثرترین نهاد آموزش عالی استان زنجان است و بخش عظیمی از دانشجویان استان در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند.

وی ادامه داد : تا کنون بیش از 50 هزار دانش آموخته از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان فراغ التحصیل شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به طرح مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت : رسالت دانشگاه آزاد اسلامی کمک به آموزش و پرورش است.

فیروزفر تاکید کرد: راه اندازی مجتمع بزرگ آموزشی در زنجان با نگاه به استعداد های داخل استان و زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش استان است.

وی به ویژگی های مجتمع آموزشی اشاره و اظهار کرد : ما به دنبال یک برند در حوزه آموزش و پرورش هستیم چراکه مردم زنجان استحقاق خدمت بیشتری دارند. انتظار داریم همه مجموعه های دولتی و غیر دولتی ما را در رسیدن به این هدف یاری کنند.

فیروزفر اضافه کرد: در شهر زنجان 7 مدرسه سما با 1800 دانش آموز و 300 دانش آموز در خدابنده و 1266 دانش آموز در ابهر و 42 دانش آموز در در طارم وجود دارد.

ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: وضعیت خوب فضا‌های ساختمانی و تجهیزات و امکانات آموزشی، نسبت به سایر مدارس غیر دولتی از مزیت‌های مدارس سما است که با توجه به رویکرد توسعه ای و غیر تجاری و اقتصادی این مدارس، زنجیره انسانی خوبی در این مدارس وجود دارد که آموزش و پرورش حاضر علاقه‌مند است در راستای ارتقاء سطح همکاران خود از آموزش های دانشگاه ازاد در مدارس سما استفاده کنیم .

رفیعی با بیان اینکه 1515 کلاس غیر انتفاعی در 740 مدرسه غیر انتفاعی در زنجان وجود دارد، گفت: این میزان 7 درصد دانش آموزان استان را تشکیل می دهد که با توجه به ویژگی مشارکت پیر بودن مردم زنجان این میزان باید بیشتر شود .

در این جلسه نسبت به تعیین تکلیف اردوگاه سماء ابهر، وضعیت مدارس سماء طارم و خدابنده نیز تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029542

وب گردی

وب گردی