تاثیر فقر و تبعیض در سلامت روان افراد

دبیر علمی سی و ششمین همایش سالیانه روانپزشکان ایران، با بیان اینکه فقر، تبعیض و نابرابری در سلامت روان افراد موثر است، گفت: این عوامل باعث بروز ژن های آسیب پذیر می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امیرحسین جلالی ندوشن دبیر علمی سی وششمین همایش سالیانه انجمن روانپزشکان ایران، با بیان اینکه عنوان همایش امسال روانپزشکی در روزهای بیم و امید است گفت: افزایش آگاهی جامعه باعث تغییر نگرش افراد می‌شود و نگاه جامع نگر به روانپزشکی و تعامل با انجمن ها و نهادهای اجتماعی از جمله محورهای این همایش است.

جلالی با اشاره به آثار منفی درمان افسردگی بر روی درمانگران این بیماری گفت: کسانی که با بیماران روانی ارتباط داشته و کار درمان را انجام می‌دهند دچار فرسودگی و افسردگی روبرو می‌شوند.

کسانی که با بیماران روانی ارتباط داشته و کار درمان را انجام می‌دهند دچار فرسودگی و افسردگی روبرو می‌شوند

دبیر علمی همایش سالانه روانپزشکان با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت، گفت: دو موج پیمایش در این خصوص اجرا شده و موج سوم در حال طراحی و اجرا است. عوامل اجتماعی در کنار عوامل زیستی سهم تعیین کننده ای در وضعیت سلامت روان دارند.

جلالی با بیان اینکه فقر، تبعیض و نابرابری در سلامت روان افراد موثر است، افزود: این عوامل باعث بروز ژن های آسیب پذیر می شود.

دبیر علمی همایش سالیانه روانپزشکان ایران، گفت: انسجام اجتماعی ،همدلی و تعلق به خانواده و جامعه باعث کاهش سطح تنش و بروز خودکشی می شود؛ضمن اینکه انسجام ملی باعث پیشگیری از اختلالات در سلامت روان خواهد شد.

در ادامه ، غلامرضا حاجتی دبیر اجرایی سی و ششمین همایش سالیانه روانپزشکان ایران، با انتقاد از عدم پوشش بیمه ای قرار گرفتن خدمات روانپزشکی، گفت: بیمه مرکزی قانونی دارد که اختلالات روانی را پوشش نمی‌دهد، لازم است این قانون تغییر کند و نیاز است پوشش بیمه ای بیماران روانپزشکی بازنگری شود.

انسجام اجتماعی ،همدلی و تعلق به خانواده و جامعه باعث کاهش سطح تنش و بروز خودکشی می شود؛ضمن اینکه انسجام ملی باعث پیشگیری از اختلالات در سلامت روان خواهد شد

وی با اشاره به بیماری دمانس افزود: هزینه مراقبت از این بیماران سالیانه ۱۰۰میلیون تومان است.

حاجتی با اشاره به فرسایشی بودن معالجه کنندگان بیماران روانی، گفت: کسانی که با بیماران روانی کار می کنند خودشان با افسردگی روبرو می‌شوند.

دبیر اجرایی همایش سالانه روانپزشکان ایران، مهم ترین موضوع در بیماری های روان را پدیده «شرم» عنوان کرد و افزود: اگر فرد دچار بیماری روان برای درمان مراجعه نکند ریسک خودکشی در آن افزایش پیدا می کند.
گفتنی است؛ این همایش از ۲۳ مهرماه سال جاری به مدت چهار روز در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد با حضور اساتید و صاحبنطران برجسته برگزار می شود.

هزینه مراقبت از بیماران روان سالیانه ۱۰۰میلیون تومان است

انتهای پیام/

کد خبر: 1029569

وب گردی

وب گردی