صدا و سیما باید اصول انقلابی را به جامعه تدریس کند

مدیرعامل اسبق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: صدا و سیما باید اصول انقلابی را به جامعه تدریس کند اما متاسفانه در حال حاضر کار این سازمان صرفاً ساختن برنامه های کپی شده از شبکه های ناموفق ماهواره‌ای  است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین نیرومند مدیرعامل اسبق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در نشست نقد و بررسی عملکرد صدا و سیما با عنوان سیمای کم صدا که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد گفت: سازمان صدا و سیما به دو بخش ساختاری و محتوایی تقسیم می شود که متاسفانه در سال های گذشته به هر دو بخش ایراداتی وارد است از جمله بخش ساده ساختاری که کارمندان بسیاری دارد همچنین در بخش محتوایی که از لحاظ فرهنگی و انتقال مفاهیم انقلاب ضعیف عمل کرده است.

وی با بیان اینکه نقد منصفانه عملکرد سازمان صدا وسیما بسیار دشوار است، گفت: منتقدی که بر حوزه فرهنگی صدا و سیما نقد دارد باید یک متخصص در امور فیلم و سریال باشد هر فردی نمی تواند تولید سریال و فیلم نامه ها و موضوعات آن را بررسی کند، پس بهتر است به دور از جو زدگی و موج های رسانه ای به نقد صحیح صدا و سیما پرداخته شود.

مدیرعامل اسبق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: از سازمان صدا و سیما انتظار می‌رود که بتواند آرمان‌ها و اهداف انقلاب را در سریال‌ها و فیلم‌ها و برنامه‌های خود منعکس کند. اگر نمود فرهنگی جامعه در سیما منعکس نشود مردم جامعه خوراک فکری خود را از شبکه های ماهواره ای تامین می کنند.

وی در ادامه افزود: صدا و سیما باید اصول انقلابی را به جامعه تدریس کند اما متاسفانه در حال حاضر کار این سازمان صرفاً ساختن برنامه های کپی شده از شبکه های ناموفق ماهواره‌ای است.

نیرومند خاطرنشان کرد: بدون تردید صدا و سیما توانایی ساخت برنامه هایی برای جذب مردم را دارد و در سال های اخیر نمونه‌های موفقی از سریال ها و برنامه های مختلف از تلویزیون پخش شده و در حال حاضر ۲۵۰ کارگردان حرفه ای عضو خانه سینما هستند که هر کدام می‌توانند در تولید محتوای مناسب و جذاب در سازمان صدا و سیما به خوبی نقش ایفا کنند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: انقلاب در جهان با امام خمینی ساخته می‌شود حال سوال اینجاست که چند سریال یا فیلم درباره ی شخصیت امام خمینی در سازمان صدا و سیما ساخته شده است. متاسفانه طی این سال ها، تنها یک سریال آن هم به دلیل ارادت شخصی که کارگردان به شخص امام راحل داشتند ساخته شده و این امر نشان دهنده عملکرد ضعیف سازمان صدا و سیما در پرداختن به شخصیت های ملی مذهبی و انقلابی جامعه است.

وی در پایان تاکید کرد: سازمان صدا و سیما و رسانه‌های جمعی به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب ظلم کرده است زیرا با وجود اینکه سوژه های بسیار فراوانی در انقلاب نظیر شهدا و شخصیت‌های مذهبی و اتفاق های تاریخی وجود دارد هیچ کدام به صورت فیلم و سریال در نیامده مگر به تعداد انگشت شمار که آن هم گیشه پرکن نبوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029578

وب گردی

وب گردی