بودجه صدا وسیما شفاف‌‌‌سازی شود

دبیر فرهنگی روزنامه جوان گفت: مدیران سازمان صدا و سیما بهتر است برای گرفتن بودجه و تولید برنامه‌های خود شفاف سازی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین بدری دبیر فرهنگی روزنامه جوان در نشست نقد و بررسی عملکرد صدا و سیما با عنوان سیمای کم صدا که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد گفت: سازمان صدا و سیما باید خاستگاه اداره اجتماعی مردم باشند اما متاسفانه در سال های اخیر این پایگاه مردمی قدری ضعیف و گسستنی شده است.

وی ادامه داد: سازمان صدا و سیما به جای ترسیدن و ترساندن مردم و مسئولان از وجود سریال‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای که بعضاً برنامه‌های آنها را کپی و ساخته می کند باید تلاش کنند تا از ظرفیت‌های داخلی و جوانان استفاده کند و در رقابت با سریال های ماهواره ای به جذابیت رسیده و مخاطب خاص خود را پیدا کند؛ تا جایی که یک ایرانی دیدن و تماشای برنامه های صدا و سیما را بر تماشای سریال های ماهواره ای ترجیح دهد.

دبیر فرهنگی روزنامه جوان بیان کرد: با مشکلات فرهنگی باید برخورد و رویکرد فرهنگی داشته باشیم به عنوان مثال اگر معضلات فرهنگی نظیر ماهواره و شبکه های اجتماعی در جامعه وجود دارد راهکار آن برخورد فیزیکی نیست بلکه باید با راهکارهای فرهنگی و تقویت محتوایی رسانه های داخلی به مقابله با آنها پرداخت.

وی افزود: سازمان صدا و سیما در زمان مدیریت سرافراز که پدر تاسیس شبکه های دیجیتال ایران شد تا انحصار شبکه هایی نظیر بی‌بی‌سی در آسیا و اروپا شکسته شود که بتوانیم شبکه‌هایی تاسیس کنیم که بتوانند شبکه های بین المللی با این رسانه ها رقابت کنند؛ اما متاسفانه با کم تدبیری که از سوی وی صورت گرفت خط عمر مدیریتش بر سازمان صدا و سیما کوتاه بود‌.

بدری با تاکید بر شفافیت در سازمان صداوسیما اظهار کرد: مدیران سازمان صدا و سیما بهتر است برای گرفتن بودجه و تولید برنامه‌های خود شفاف سازی عمومی داشته باشند.

مجری سابق برنامه تلویزیونی جهان آرا گفت: سازمان صدا و سیما به صورت بیمارگونه ای به بودجه آگهی وابسته است پخش آگهی های بی محتوا و ضد فرهنگی باعث می‌شود مخاطبین از تلویزیون بیزار شوند و شبکه‌های تلویزیونی را به راحتی عوض کنند. تعویض شبکه تلویزیون در اثر آگهی باعث می‌شود حتی فردی که یک سریال موفق در شبکه تلویزیونی پخش می‌شود را نگاه نکند.

وی اضافه کرد: سازمان صدا و سیما باید سوژه هایی را به صورت سریال و فیلم در بیاورد که عموم مردم با آن درگیر هستند نه اینکه تنها دو خانواده پولدار بر سر تقسیم ارث و کارخانه های خود دعوا کنند و این سریال به عنوان سریال های موضوعی برای خانواده ها پخش شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1029580

وب گردی

وب گردی